Aktuality: Rozhovor s vítězem: Lahodná chuť poctivého špekáčku je dnes výjimkou

Kvalita, masová chuť a čerstvost. Na tom si zakládá Vodafone Firma roku Jihomoravského kraje 2011 Steinhauser, která vyrábí masné výrobky. „Ocenění si vážíme, ale prioritou pro nás i nadále zůstává spokojený zákazník,“ říká prokurista společnosti Martin Klouda.

Vypadal jste docela překvapeně, když jste byl vyhlášen vítězem. Opravdu jste ocenění vůbec nečekal?
Jedná se o naši první účast v podobné soutěži, takže překvapený rozhodně jsem. Na druhou stranu je pravda, že v Jihomoravském kraji máme velice dobrou pověst. I přes zisk ocenění pro nás ale prioritou zůstává spokojený zákazník.

Porota ocenila, že nedáváte do masných výrobků přísady, které tam nepatří. Myslíte, že i tento fakt zákazníci oceňují? Nebo proč se k vám vracejí?
Zákazníci oceňují zejména dobrou chuť výrobků. Na rozdíl od konkurence nezlevňujeme, a můžeme si tak dovolit zachovat naše standardy a kvalitu výrobků. Vzhledem ke stále se zdražujícím postupům zpracování jsme nuceni spíše zvyšovat ceny. A i přesto nám zákazníci zůstávají věrní.

Odebírají od vás zboží jen místní, nebo vyvážíte i za hranice regionu?
V současné době naše firma vlastní v Praze šest klasických řeznictví. Ale zavážíme i velké supermarkety, protože v dnešní době chodí hodně zákazníků nakupovat právě tam. Kromě toho vyvážíme i do zahraničí.

A jak se vám daří obstát v konkurenci ostatních? Neohrožují vás například levné špekáčky z Polska?
To nejsou jen polské výrobky, spousta domácích výrobců se snaží tlačit ceny dolů. My se profilujeme u zákazníka tím, že náš špekáček je sice jedním z nejdražších, ale když ho napíchnete nad oheň, tak vám nespadne a vychutnáte si ho. Proto byl v loňském roce právě tento výrobek vyhlášen jako výrobek roku.

Kolik stojí váš špekáček?
To záleží, jak vysokou marži si obchodníci přirazí. Ale více než cena je důležité složení. Pokud má špekáček kolem 60 % masa, měl by být logicky levnější, než ten, který má masa více. Samozřejmě bude rozdíl nejen v ceně, ale i v chuti. Náš špekáček obsahuje přes 80 % masa.

Odkud odebíráte maso do svých výrobků? Pouze z ČR nebo i jiných zemí?
Vzhledem ke stavu českého zemědělství a masovému odklonu zemědělců od živočišné výroby jsme nuceni dovážet suroviny ze zahraničí, například z Německa. Ale bereme suroviny i od českých producentů, navíc máme vlastní jatka, takže si sami porážíme dobytek. Tím zákazníkovi zaručíme, že maso, které si koupil na nedělní řízek, je opravdu čerstvé.

Majitel pan docent Steinhauser vykonává v současné době funkci děkana na Veterinárně-farmaceutické univerzitě. Co ho vedlo k odchodu z firmy?
Ono 20 let podnikat v tomto oboru není jednoduché, protože konkurence je opravdu strašně veliká. Zahraniční firmy vlastní spoustu lokálních podniků a s nimi přichází i zahraniční dodavatele. Po 20 letech se už člověk cítí unavený. Navíc pan docent odešel do soukromé sféry právě ze školství, na univerzitě působil jako odborný asistent. Jeho snem bylo vrátit se na akademickou půdu a své nabyté zkušenosti předávat studentům.

Co plánujete do budoucna? Jaké budou vaše kroky, až se vrátíte zítra do práce? Budete slavit?
Vůbec nebudeme slavit. Získané ocenění je samozřejmě velmi milé, ale jak jsem řekl na začátku: pro nás je prioritou spokojený zákazník. Ale je pravda, že ocenění je pro nás znamením, že svou práci děláme dobře a že v daných postupech máme pokračovat.



« zpět