Příběhy úspěšných > Aleš Bakoš: Nechceme postavit zákazníka před dilema, aby se rozhodoval, co upřednostnit

Aleš Bakoš: Nechceme postavit zákazníka před dilema, aby se rozhodoval, co upřednostnit

Jak se světově úspěšná firma, která byla vloni dekorována titulem Vodafone Firma roku, vypořádala s nástrahami letošního roku? Přečtěte si! Odpovídal její ředitel.
02. 09. 2020

Asi se nelze nezeptat, jak se v tomto roce, poznamenaném koronavirovou krizí, konkrétně vám daří? Jste hodně orientovaní na export…
Samozřejmě, že COVID-19 poznamenal i naši společnost, v úvodu krize jsme zaznamenali snížení počtu objednávek a pozastavení některých rozpracovaných projektů. Nejhorší byla nejistota z pohledu plánování, protože nikdo nedokázal předpokládat, jak dlouho bude black-out trvat.

I přesto, že jsme měli systém práce formou home office v naší společnosti zaužívaný i před krizí, tak jsme si v tomto čase ověřili, že naši zaměstnanci dokázali hromadně pracovat několik týdnů z domovů bez toho, aniž bychom nějak významně pocítili snížení produktivity a výkonu. Naopak jsme dokázali velmi rychle zareagovat a komunikovat se zákazníky formou videokonferencí.

Klíčové ale bylo, že jsme ještě před vládními opatřeními zavedli striktní bezpečnostní opatření v našem areálu, kam měli přístup pouze zaměstnanci výroby. Myslím si, že i díky tomu se nám u zaměstnanců ve výrobě nevyskytl ani jeden pozitivní případ na COVID a během celé karantény jsme dokázali vyrábět a expedovat zakázky, čímž jsme si u našich obchodních partnerů opět zvýšili kredit. Dnes už mohu říct, že jsme celé toto komplikované období zvládli, a i když po dlouhé době nebudeme mít meziroční nárůst obratu, tak předpokládané výsledky budou velmi podobné těm, kterých jsme dosáhli v roce 2019, což považujeme za výborný výsledek, který bychom bez loajálních zaměstnanců určitě nedosáhli, takže jim patří velké díky!

Dala by se najít také nějaká pozitiva, která Vám třeba otevřela oči do budoucích let podnikání?
Nejpozitivněji vidím, že prakticky z hodiny na hodinu jsme dokázali s našimi partnery a kolegy z našich poboček komunikovat formou videokonferencí a webseminářů, a určitě v tom chceme pokračovat. Přestože je osobní setkání prakticky nenahraditelné, tak online technologie aktivně zavádíme do našeho každodenního pracovního života.

Jaké jsou u vás ve firmě nejžhavější novinky, o kterých třeba ještě málokdo ví?
Na novinkách, které chceme pravidelně uvádět na trh, pracujeme v mmcité nepřetržitě během celého roku. K těm nejzajímavějším za poslední období určitě patří multifunkční lavička Manta, kterou pro mmcité navrhla Lucie Koldová, nebo piknikový set Rautster, který umožňuje uskutečnit hostinu nebo párty v přírodě, případně v parku. Pro nejmenší uživatele jsme připravili nové dětské verze oblíbených laviček Woody a Radium. Aktuálně už realizujeme první autobusové přístřešky se zelenou střechou a smart technologiemi a COVID nám ukázal, že už dlouhodobě máme v našem portfoliu výrobky, které dokážou nabídnout sociální distanc. Momentálně finalizujeme nový katalog výrobků pro rok 2021, ve kterém bude opět několik novinek. Přestože je vlastní vývoj finančně náročný, tak i v této složité době chceme obohatit veřejný prostor o kvalitní výrobky.

Na co kladou vaši zákazníci větší důraz – na praktičnost výrobků, nebo na neotřelý design?
Výhoda výrobků mmcité je v tom, že kvalitní design a funkčnost jsou absolutní samozřejmostí u všech produktů. Nechceme postavit zákazníka před dilema, aby se rozhodoval, co upřednostnit. V tomto případě není možný kompromis.