Příběhy úspěšných > Cedric Maloux: Chceme být startupem takzvaně ohromeni

Cedric Maloux: Chceme být startupem takzvaně ohromeni

StartupYard je nejdéle existujícím soukromým akcelerátorem ve střední Evropě. Na to, jak může začínajícím podnikatelům pomoci, jak se zdejší startupové prostředí liší od západní Evropy a na další otázky odpovídal CEO společnosti StartupYard Cedric Maloux.
19. 07. 2017 | Startup roku

Co je hlavní náplní technologického akcelerátoru, jako je ten váš?

Zaměřujeme se na projekty s globálním potenciálem, které jsou vedeny ambiciózními zakladateli. Naším cílem je poskytnout podporu vybraným startupům v rámci tříměsíčního akceleračního programu, ale i po jeho absolvování.
Máme rádi především takové startupy, které se věnují pokročilejším technologiím, které se dají těžko napodobit a které mohou řešit velké a komplikované problémy či přinést nový vhled do současného průmyslu a technologií.

V čem hlavně můžete začínajícím projektům pomoci?

Nabízíme veškerou podporu, která startupům pomůže v jejich růstu. Od představení potenciálním zákazníkům a investorům, ke zdokonalování jejich strategie hodnotové nabídky, pomoc se získáváním finančních prostředků nebo náborem správných lidí do týmu. Začínající firmy potřebují podporu v mnoha oblastech a my jsme na to vybaveni tak, abychom tyto problémy pomohli úspěšně vyřešit skrze naši síť profesionálů a mentorů.

V rámci střední Evropy jste společnost s bezkonkurenční tradicí a zkušeností. V čem se zdejší prostředí liší například od Německa nebo Francie?

Typicky, i když nechci zobecňovat, jsou západní startupy lepší v sebeprezentaci svých hodnot a konkurenční výhody. Zatímco ve střední Evropě mohou být startupy častokrát zajímavější ve smyslu řešení technologických problémů, avšak tyto nápady neumějí prodat, což je škoda.

Kolik času to zabere od první fáze života startupu, tedy nápadu, do chvíle prosperující firmy?

Žádné dva startupy nejsou identické. Je to velice individuální a záleží především na prostředí, ve kterém operují. Dá se říci, že by měl startup dosáhnout jakési rovnováhy do 18-ti měsíců, než se bude snažit o další investici.

Jakých největších úspěchů jste dosáhli?

Jsme velice pyšní, že se nám podařilo objevit a pomoci k úspěchu několika úžasným startupům, kterými jsou například Gjirafa, Neuron soundware, Rossum ai, BudgetBakers či ClaimAir.


Podle čeho se rozhodujete, který startup má smysl podpořit?
Je to jednoduché. Chceme být startupem takzvaně ohromeni. Musí na nás zapůsobit tým zakladatelů a samozřejmě řešení problému, který startup nabízí. Přijímáme projekty, které jsou na počátku svého působení, takže nemůžeme usuzovat z nějakých existujících čísel či klíčových ukazatelů výkonnosti, protože často nejsou k dispozici. Proto jsme odkázáni pouze na schopnost posoudit kvalitní tým a zajímavost odvětví, ve kterém působí.