Příběhy úspěšných > František Hovorka: Dokážeme postavit marketing na klíč a efektivně optimalizovat všechny procesy

František Hovorka: Dokážeme postavit marketing na klíč a efektivně optimalizovat všechny procesy

Společnost MHA, která v roce 1992 začínala jako grafické studio, je ryze českou společností, která se zabývá poskytováním špičkových služeb v oblasti podpory marketingových aktivit svých klientů a přestože firma sídlí na malém městě, významem své činnosti dalece přesahuje hranice regionu. O minulosti, současném stavu i plánech do budoucnosti jsme si povídali s projektovým manažerem společnosti Františkem Hovorkou ihned poté, co se firma stala tou nejlepší na Vysočině.
17. 10. 2016 | Firma roku Rozhovor

Dalo by se říci, že jste takový ošlehaní marketingový specialisté, ale co přesně děláte?
Když to vezmu úplně od samotného začátku, tak byla naše společnost založena jako reklamní a grafické studio. Od původní specializace se prakticky vůbec neustoupilo a naopak se u nás tato oblast dále rozvíjela.

A hlavním bodem je nyní co?
V dnešní době je to optimalizace vnitro firemních procesů jako takových. Řešíme za firmy jejich postupy prací a defacto jim usnadňujeme jejich řešení, šetříme náklady a realizujeme jak jejich tak naše nápady.

Mohl byste uvést nějaký konkrétní příklad. Na co si vás klienti najímají nejčastěji?
Tím by byla určitě výroba a logistika výrobních materiálů. Klient zadá poptávku, třeba předělat svoji společnost na nové jméno, značku a nám dodá pouze základní informace a my zpracujeme celou koncepci. Od nápadu, přes texty až po grafiku a finální realizaci.

Takže dokážete nejen nápady vymyslet, ale kompletně zpracovat?
Ano, dílčí jsou polygrafické služby, pak výroba, ale na prvním místě je stále ta kreativní složka. Řešíme návrhy klientů, navrhujeme jim řešení a přejímáme za ně starosti. Prostě dokážeme zakázky zpracovat od A až do Z. Umožňuje nám to i to, že máme vlastní grafické a například i logistické služby. Návaznosti procesů jsou pro naše zákazníky nejdůležitější.

V portfoliu máte hlavně známé a velké firmy. Děláte i pro menší zákazníky?
Máme klienty v sítích velkých společností. Ať už jde o banky nebo o telekomunikace a další. Ale! Neméně důležitou složkou jsou pro nás menší firmy a živnostníci.

Vaší velkou předností je rychlost. Kdybych vám třeba zadal teď vizitky, budu je mít zítra na stole?
Ano, pokud nemáte žádný náročný návrh, který by obsahoval například ražbu nebo něco podobného, budete mít vizitky do 24 hodin u sebe.

Existuje i MHA SK. Jaký s nimi máte vztah?
Je to naše sesterská společnost. Podnikají ve stejném zaměření.Tedy mimo hotelnictví. U nich se jedná pouze o čistý marketing.

Je cílem do budoucna firmu rozšířit i do dalších zemí?
Slovensko je hodně specifické a rozšíření do něj je velmi jednoduché. Dostupnost apod. O dalším rozšíření se zatím nemluví. Spíše se soustřeďujeme na zkvalitňování a zrychlování služeb. Vyvíjíme nové služby a chceme postavit další dílčí pilíře tak, aby byla společnost a všechny její složky nezávislé.

Je tedy například cestou založení několika značek pod záštitou MHA?
Máme všechno v jednom, ale když se zamyslím, je tato koncepce na rozvoji. Zázemí máme a všechny složky si navzájem vypomáhají. Funguje to, ale uvidíme, co bude dál. Hlavním úkolem je se i nadále rozvíjet jako celek.

Pozorujete nějaký trend, který se v současné době na Vysočině rozvíjí?
Nevím, jestli rozvíjí, ale rád bych uvedl zemědělství. Moc bych si přál, aby se odpoutalo ode dna a vrátilo se na výsluní. V zemědělství jsme byli jako region velmocí a je škoda, že ho dnes firmy nahrazují jinými obory jen proto, aby šly s dobou. Je tu obrovský potenciál pracovní síly, a tak raději přizpůsobí výrobu a postaví firmu v jiném sektoru.

Máte nějaké vysněné zakázky nebo nějaký bližší cíl do budoucna?
Jistě, rádi bychom zapříčinily návrat dvou krásných klientů, kteří se, když tomu doba nepřála, rozhodly spolupráci ukončit. Nyní s otevřeným srdcem říkám, že poznali, že to nebyla dobrá volba a náš zájem o ně je obrovský. (úsměv)