Příběhy úspěšných > František Krčil: Naši podnikatelé jsou vytrvalí, cílevědomí a mají odvahu

František Krčil: Naši podnikatelé jsou vytrvalí, cílevědomí a mají odvahu

Česká spořitelna dlouhodobě podporuje malé a střední podnikatele a již druhým rokem je partnerem soutěže Živnostník roku. Jaké dojmy zanechal první ročník, jak hodnotí celkový stav českého podnikání a jaké novinky připravují pro podnikatele? Nejen na to jsme se zeptali Františka Krčila, ředitele segmentu podnikatelů a malých firem z České spořitelny.

Letos jste partnerem již podruhé, jaký byl pro vás první ročník? Je nějaký příběh, který vám utkvěl v paměti?
První ročník byl velmi inspirující. Všech 3 344 účastníků odvedlo velký kus práce a každý finalista měl originální a úspěšný příběh. Mě osobně velmi zaujala vítězka soutěže paní Ježková, která měla nejen skvělý nápad na podnikání, ale dokázala se díky vlastnímu e-shopu prosadit nejen v České republice a Evropě, ale i v zámoří.

Co byste vzkázal lidem, kteří přemýšlejí, že se přihlásí do soutěží nebo že teprve začnou podnikat? Proč do toho jít?
Podnikání je velké dobrodružství, které lidem dává velkou svobodu, ale nese s sebou i obrovskou zodpovědnost. Je to zejména tvrdá práce. Každému činorodému člověku, který má dobrý nápad, bych ho rozhodně doporučil. Soutěže jako je právě Živnostník roku zase mohou podnikateli pomoci se zviditelnit a navázat nová partnerství a to jak s klienty, tak obchodními spolupracovníky.

Jak hodnotíte celkový stav českého podnikání?
Naši živnostníci a malé a střední firmy jsou v dobré kondici. V České republice máme mnoho pracovitých a talentovaných lidí. Naši podnikatelé jsou vytrvalí, cílevědomí a mají odvahu pouštět se do nových, riskantních akcí. Přitom jsou ale stále schopni zachovat si odstup a zdravý rozumný náhled, vědí, kde jsou limity jejich firem a vnímají odpovědnost za své zaměstnance.

Soutěže jsou pro malé a střední podnikatele a firmy, čím jsou podle vás právě tyto subjekty důležité?
Právě živnostníci a menší firmy jsou páteří každé ekonomiky. Bez nich bychom byli v našem každodenním životě ochuzeni o rozmanitost služeb dostupných v regionech, ale také o velké množství pracovních míst, která své komunitě podnikatelé a firmy přinášejí. Jsou také zdrojem inovací a inspirací pro ostatní.

Jakým způsobem se snaží Česká spořitelna podnikatelům pomoci?
Jsme si vědomi toho, že podnikání není vždy procházkou růžovým sadem. Úsilí podnikatelů si velmi vážíme a nabízíme jim silné partnerství, které přinese nové příležitosti a umožní další rozvoj. Jako banka dokážeme malé a střední podnikatele provázet od jejich vzniku a pomáhat jim s rozvojem jejich podnikání nabídkou poradenství a služeb šitých na míru. Nejnověji jsme navázali spolupráci s Evropským investičním fondem, který můžeme českým firmám a podnikatelům poskytnout na rozjezd podnikání finanční prostředky až do celkové výše 550 milionů Kč po dobu příštích dvou let. Díky novému úvěru s garancí EIF tak budeme schopni podpořit začínající podnikatele se zajímavými projekty bez zbytečné administrativy i bez podnikatelské historie.