Příběhy úspěšných > Hana Komárová: Každá květina je originál

Hana Komárová: Každá květina je originál

Začínala jako umělecký rytec skla. Cit pro barvy a estetiku si vítězka soutěže Česká spořitelna Živnostník roku 2017 Ústeckého kraje přenesla i do svého květinářství.
26. 09. 2017 | Živnostník roku

Právě jste se stala Česká spořitelna Živnostník roku 2017 Ústeckého kraje…

Jsou to nádherné pocity, je to moc krásné. Moc děkuji. Nesmírně mě to překvapilo.

Vaše cesta ke květinám nebyla úplně přímočará…

Když jsem skončila mateřskou, tak jsem zůstala v Ústí nad Labem. A protože pro uměleckého skláře už tady není velké využití a nechtěla jsem nikam jinam, tak jsem využila nabídku jedné květinářky, která potřebovala výpomoc. Zkusila jsem to na tři hodiny denně, hrozně se mi ta práce zalíbila. Kytičky mě začaly bavit strašně moc, takže jsem si nakonec otevřela vlastní květinářství.

Jak se může sklářství projevit v práci se živými květinami?

Nějaký talent v sobě člověk musí mít. Je to cit pro barvy, pro estetiku, schopnost využít maximálně krásu těch květin. Nijak násilně je neničit, jen zdokonalit tak, aby se to líbilo zákazníkovi. A to je vlastně i v tom skle. Já jsem původně umělecký rytec skla.

Jaké služby ve svém květinářství nabízíte?

Samozřejmě jsou to především vazby dárkových kytic, potom je to kompletní svatební květinový servis, je to v dnešní době především doručování květin, to se stalo velikou oblibou. Potom jsou to květiny do firem, reprezentativních prostor, na různé oslavy. Jsou to samozřejmě také smuteční květiny.

Máte zákazníky i mimo Ústí nad Labem?

Tak co se týče květin, které aranžujeme, tak je to většinou pro zákazníky v Ústí, ale pokud doručujeme, tak jsme schopní doručit i do Lovosic, Litoměřic, Teplic a do okolí.

Co vás na práci nejvíce baví?

Na květinách je asi nejkrásnější to, že se vám nikdy nepodaří udělat dvě stejné. Každá květina je originál. To je na tom asi to hezké. Nezáleží na tom, jaká je to květina. Já mám oblíbené všechny, a když je aranžujete, vytvoříte něco, co dělá někomu radost. To je krásné.

Umí zákazníci ocenit vaši práci?

Určitě. Vždycky mě to zahřeje u srdce, když nevěsty zavolají po obřadu s tím, že jim kytička doslova vyrazila dech, že díky květinové výzdobě měli takovou svatbu, jakou si přáli. Nebo třeba zákazníci, kteří si objednají kytičky narychlo přes internet, a pak volají zpět, že kytička byla úžasná, že se jim to moc líbilo.

Jaké jsou u vás možnosti objednávání?

Buď je možné kytičky objednávat po telefonu, nebo napsat e-mail. Můžou si vybrat na našich webových stránkách, tam máme takovou základní řadu květin, které můžeme okamžitě doručit. Je možné napsat do e-mailu přesné požadavky.

Vaše plány do budoucna…

Zákazníků přibývá, velkých firem přibývá, takže jsem přemýšlela, že bych si do budoucna otevřela ještě další provozovnu.