Hugo Šulc: Spolupracujeme s největší lázeňskou společností v Evropě | Firmaroku.cz
Příběhy úspěšných > Hugo Šulc: Spolupracujeme s největší lázeňskou společností v Evropě

Hugo Šulc: Spolupracujeme s největší lázeňskou společností v Evropě

Minerální vody a rašelina. To jsou přírodní zdroje vlastní Karlovarskému kraji, které jsou také základem kosmetických produktů společnosti FORNICA cosmetics, držitele titulu IBM Firma roku 2021 Karlovarského kraje. Rozhovor s majitelem společnosti je zde...
04. 10. 2021 | Firma roku

Čemu se věnujete?
Naše firma je výrobce kosmetiky se specializací na kosmetiku s příznivými účinky s přírodním léčivým zdrojem.

To už samo o sobě má vztah ke Karlovarskému kraji…
Ano, my jsme inspiraci k tomu, abychom začali vyrábět lázeňskou kosmetiku našli v tom, že jsme dlouhá léta pracovali pro přední lázeňské společnosti a lázeňské domy lázeňského trojúhelníku. Aktuálně je to třeba hotel Imperial v Karlových Varech nebo Grandhotel Pupp.

Jak jste velká firma a jaký typ lidí u vás na výrobě pracuje?
My nejsme až tak velká firma, máme asi osm zaměstnanců, ale máme velkou síť prověřených dodavatelů, se kterými dlouhá léta spolupracujeme a výroba naší kosmetiky probíhá v kooperaci s dalšími firmami.

Jak konkrétně výroba vypadá?
Abychom mohli použít přírodní léčivý zdroj, tak musíme mít povolení z ministerstva zdravotnictví. Když vymýšlíme nový produkt, tak si vezmeme přírodní zdroj, jako je třeba minerální voda nebo rašelina, zanalyzujeme si účinky na pleť, a pak podle toho vyvíjíme nový produkt, který projde několika koly testů. Testují se vlastnosti, jestli výrobek dosahuje toho, co od něj očekáváme a když jsme spokojeni, tak výroba probíhá na specializovaném pracovišti, které pro to musí mít zase zvláštní povolení z hlediska hygienických předpisů. Tam se naplňují obaly a celé se to kompletuje.

Kde jsou vaše produkty k dostání?
My pracujeme ve dvou výrobních režimech. V prvním režimu dodáváme kosmetiku přímo na míru zákazníkovi, to znamená, že zákazník si u nás zadá výrobu kosmetiky a my všechno uděláme na klíč. Uděláme na klíč jak marketing, názvy, podporu prodeje, tak vyvineme vlastní produkty, zabalíme je a dodáme. Tak spolupracujeme například s lázeňskou společností Ensana Hotels Group, což je největší lázeňská společnost v Evropě. Té dodáváme kosmetiku, která se jmenuje Ensana kosmetika, která se prodává v podstatě po celé Evropě. V České republice konkrétně v Mariánských Lázních, na Slovensku v lázních Piešťany, pak je v několika lázních v Maďarsku, Rumunsku a ve Velké Británii. To je příklad, kosmetiky, kterou jsme vyrobili pro klienta přímo na míru. Ale pak máme i kosmetiku, kterou vyrábíme a distribuujeme po vlastní ose a to je třeba kosmetika Carl´s Cosmetics, která se prodává ve značkových obchodech v Karlových Varech, kde máme tři kamenné obchody a momentálně zaznamenáváme výrazný zájem z Ruska a zemí arabského světa.

Dá se říci, že je kosmetika z přírodních zdrojů něčím výjimečná?
Je to především tím, že je tam přírodní léčivý zdroj. My se snažíme, aby i ty jiné ingredience, které kosmetika obsahuje, byly na přírodní bázi. Dbáme na to, aby přírodnost a prospěšnost pro pleť byla zachována na maximální úrovni. Stejně tak dbáme na to, aby kosmetika byla funkční. A pokud máme prostředek, který je proti stárnutí, tak my v rámci vývoje do toho prostředku přidáme účinné látky, které třeba vyvinula švýcarská laboratoř, která má klinické testy na to, že skutečně fungují proti vráskám, že omezují tvorbu vrásek a omlazují pleť. Ale zároveň ta účinná látka vždy v našem podání je přírodní, to znamená, že držíme trend přírodní kosmetiky.

Jak se vám daří obchodně?
U nás se samozřejmě ty poslední události kolem kovidu velmi podepsaly na našem hospodářském profitu. Uzavření cestovního ruchu zasáhlo všechny, kteří jsou nějakým způsobem zapojeni do lázeňského života. My jsme jednak měli zavřené obchody, to znamená, že jsme nemohli prodávat. Obrat ze dne na den spadl z desítek tisíc denně na nulu. To nejhorší období jsme přežili z našich zdrojů, které byly normálně připraveny na další vývoj a rozvoj. Druhý pohled je, že v lázeňském trojúhelníku se obrovsky zvedl zájem od tuzemských návštěvníků. V podstatě se zahraniční klientela vyměnila za českou, která naštěstí pro nás ocenila především značku Carl´s. Takže nám se kupodivu tím, že jsou v lázních domácí hosté, ztrojnásobil obrat v prodeji. I z těchto důvodů otevíráme další kamenný obchod v Karlových Varech a uvažujeme o rozšíření do českých distribučních sítí.