Příběhy úspěšných > Jan Wedlich: Lidé budou vždy chtít kvalitní sladkosti

Jan Wedlich: Lidé budou vždy chtít kvalitní sladkosti

Jan Wedlich, zastupující společnost Family Bareky, nám pověděl, jak na to šli od lesa s výrobou cupcaků a cheescaků ve firmě, která se po krajském vyhlašování výsledků může pyšnit titulem Vodafone Firma roku 2019 Ústeckého kraje...
16. 09. 2019 | Firma roku

Čemu se společnost věnuje?
Produktem jsou cukrářské produkty, a to konkrétně cheescaky a cupcaky, případně další navazující produkty. Cílem bylo vytvářet kvalitní gastroprodukt s přidanou hodnotou, to znamená z kvalitních surovin, s doručením až přímo k zákazníkovi a případně i s nějakou personifikací. To znamená, že se vyrábějí produkty, které se můžou potisknout logy, jmény, názvy akcí a podobně. Dodávají se primárně do B2B segmentu po celé České republice.

Není v tomto segmentu konkurence už přeci jenom trochu moc?
Je, nicméně gastro má jednu velkou výhodu, je to "must have". Lidé budou vždy chtít jíst a budou vždycky chtít jíst dobře. A pro sladké věci to platí obzvlášť. Trh je sice přesycený, ale nové a nové firmy vznikají a jsou úspěšné. Přidanou hodnotou jsou kvalitní suroviny a to, že Family Bakery jsou první e-shop s cupcaky a to, že je doručuje po celé republice.

Zastavme se u toho doručování, jak to funguje?
Dneska je doručování primárně zaměřené na B2B segment, to znamená konkrétním zákazníkům na akce. Například na společenskou akci se objednají cukrářské výrobky, domluví se jejich podoba, například že na vrchu cupcaků bude jedlý papír s nějakým nápisem. Další částí B2B segmentu jsou různé kavárny, kterým se zaváží napřímo, to znamená standardní chlazenou přepravou. Pak je tu B2C sektor, kde by se mělo doručovat konkrétní osobě. Máte například přítelkyni v Praze, pracujete v Ústí nad Labem, ale ona nemá ráda řezané květiny, protože to pokládá za plýtvání květinami, tak jí pošlete stylové, chutné a kvalitní cukrářské výrobky. To je v současné době jedna z největších výzev, protože doručování zatím v podmínkách České republiky ke koncovému zákazníkovi je náročné. Naráží to na tepelnou ochranu produktů, která už je dnes v zásadě vyřešena například obaly s vlnou. Ale Family Bakery trápí hlavně mechanická odolnost, to je věc, která je zatím, i přes spolupráci se specialisty v oboru, konkrétně s Vyšší obalovou školou ve Štětí, zatím ve fázi testování.

Jak je společnost velká?
Celý podnik se točí pouze o čtyřech lidech. Zakladatelka Jana Fišerová, která je lídr, dlouhodobě pracuje v Londýně. Sama je ekonomkou, to znamená, že má přesah k podnikání a chtěla poznatky a inspiraci z ciziny přenést domů. Její maminka je vyučená pekařka. Zároveň se vrátil bratr Jany Fišerové, takže vše zapadlo do sebe. Bylo to pochopitelně také o nemovitosti, kde se bude vyrábět. Dnes ve třech lidech probíhá každodenní výroba, ekonomickou a marketingovou část řídí majitelka.

Zmiňoval jste inspiraci v zahraničí. Je třeba ve Velké Británii nebo někde jinde v Evropě běžné B2C doručování?
Co se týká doručování, tak na Západě to už dnes probíhá. U nás je to taková trochu výzva, ale nejen v České republice, ale i s přesahem na okolní státy. Takže jakmile se dořeší tahle část, tak je našlápnuto rozkročit se distribucí kvalitních cukrovinek i do okolních států, a skokově tak znásobit i vlastní výrobu.