Čím jsou vaše čaje specifické?
Naše firma se specializuje na tradiční bylinkové čaje a všechny čaje, které vyrábíme, pocházejí z ekologického zemědělství. To znamená, že všechny čaje do jednoho mají bio kvalitu. Zdobí nás především to, že se skutečně zaměřujeme na výrobu původních, autentických směsí a nepoužíváme při výrobě žádná aromata. Snažíme se přinášet tradiční české chutě, jaké znaly naše babičky. (Dvořáček)
Snažíme se díky našim technologickým možnostem co nejvíce snižovat zátěž na životní prostředí. Postupem času se nám podařilo zlepšovat nejrůznější techniky a úspěšně je zapojovat do našich výrobních procesů. Například fotovoltaická elektrárna vyrábí elektřinu, kterou přímo spotřebováváme. Veškerá elektřina, která se v ní vyrobí tak zůstává u nás. Dále máme vozový park na CNG, což je sice neobnovitelný zdroj, ale zásoby jsou výrazně větší než u ropy a otázka emisí je také úplně něco jiného než u kapalných pohonných hmot.(Mitáček)
Někdy mi přijde, že k tomu nápadu stačí jen dostatek intelektu. Všichni neustále potřebují stavět na novém, na zelené louce. Mají v hlavě obrovské plány a obrovské budovy, ale ty budovy pak podle toho také vypadají. Já mám opačnou vizi a potřebu. Mě baví, když je něco starého a já se do toho mohu zavrtat, připodobnit to mým představám a nápadům, které mám já. (Mitáček)
Čím si vysvětlujete, že právě vaše čaje se dokázali prosadit ve vinařské oblasti?
Je to spíš tak, že jsme před časem přišli do Čejkovic, našli objekt s duchem, revitalizovali jsme ho a obnovili jsme tradici zpracování bylin a čajů. Podle nás jsou prostě určité věci, které nenaplánujete, ale přijdete s nějakým svým úkolem. Já to vnímám jako náš úkol. My jsme přišli do vinařské oblasti a vinařství je spojené s velkou mírou agrochemie. My se těmto věcem bráníme, takže možná proto nám někdo nahoře dal sílu a nám se tak daří. Ukazujeme a chceme lidem dál ukazovat, že se to dá dělat bez chemie, ekologicky a hlavně dobře. (Mitáček)
Co pro vás znamená ocenění Vodafone Firma Roku 2015 Jihomoravského kraje a kam vás to může ještě posunout?
Nikdo ve firmě nevnímá ekonomický tlak. Netlačíme nikam sebe ani své zaměstnance a bereme věci takové, jaké jsou. Je to také o partě úžasných lidí, které máme kolem sebe. Vždyť u nás ve firmě je více angažovaných podnikatelů než zaměstnanců, protože mnozí, kteří s námi pracují, by mohli být sami úspěšnými živnostníky či podnikateli. Oni se ale rozhodli stát se součástí naší velké úspěšné rodiny, která se skládá nejen ze zaměstnanců, ale také z pěstitelů bylin a koření, se kterými intenzivně spolupracujeme a hrdě je propagujeme. Jsme pravým opakem nadnárodních kolosů, kde člověk nic neznamená, a produkty jsou jen čísla. (Dvořáček)
Vítězství je pro nás také morální satisfakcí. Když jsme totiž před dvaceti lety začínali hovořit o ekologickém zemědělství, všichni nám říkali, že jsme blázni a snílkové. Říkali, že neuživíme lidstvo a měli další světoborné „názory“. Dali jsme do toho kus ze sebe a jsme rádi, že se náš mančaft stále rozšiřuje a lidé, kteří s námi pracují si vždy minimálně část naší myšlenky a poselství vezmou za své. Zákazníci od nás nedostávají jen produkt, ale zprávu. (Mitáček)