Napsali o nás > Kadeřnictví a výroba pracovních oděvů ovládly podnikatelské soutěže na Vysočině

Kadeřnictví a výroba pracovních oděvů ovládly podnikatelské soutěže na Vysočině

18. 10. 2017, Hospodářské noviny

Strategická poloha Kraje Vysočina přilákala v posledních letech řadu investorů, kteří sem soustřeďují nejen výrobní kapacity, ale rovněž výzkum a vývoj. Nová odvětví tak začínají pomalu ale jistě doplňovat tradiční odvětví, ve kterých má Vysočina jen slabou konkurenci, ať už se jedná o produkci masa nebo brambor, tak o zpracování dřeva. Silné je strojírenství, textilní výroba i potravinářství. Rozlohou jeden z největších, hustotou zalidnění jeden z nejméně obydlených krajů těží ze své centrální polohy a přítomnosti dopravní tepny celé země. Prudce se rozvíjí služby, agroturistika, řemeslná výroba, malé a střední podnikání. I to se projevilo při vyhlašování krajského kola respektovaných podnikatelských soutěží Vodafone Firma roku 2017 a Česká spořitelna Živnostník roku 2017. V kategorii živnostníků se odborná porota jednoznačně shodla na kadeřnici Heleně P udilové. „Za posledních třináct let vybudovala živnost, která zaměstnává tým mladých a schopných lidí. Kromě kadeřnictví se úspěšně věnuje také kosmetice a wellness. Poskytuje zákazníkům skutečně kvalitní servis,“ zdůvodnil volbu poroty jeden z jejích členů Tomáš Kratochvíl z České spořitelny. Mezi firmami se v krajském finále blýskla společnost ALTREVA, která vyrábí pracovní oděvy. „Vítězná společnost j e regionálním v ýrobcem a vývojářem pracovních oděvů s přesahem na evropské trhy. Dodává oděvy pro téměř všechny profese. Spoluvytváří v Kraji Vysočina dvě stě pracovních míst převážně pro ženy, a to si rozhodně zaslouží ocenění,“ zhodnotila rozhodnutí členka poroty Silvie Pánková z Vodafone Czech Republic. V každém kraji je také vyhlašován vítěz kategorie Vodafone Odpovědná firma roku 2017. Tuto cenu uděluje společnost Vodafone Czech Republic ve spolupráci s Nadací Vodafone. Na Vysočině vyhlásily jako nejodpovědnější společnost První brněnská strojírna Velká Bíteš, která vyrábí leteckou techniku. „Porota Nadace Vodafone ocenila zejména propracovanou strategii vůči zaměstnancům, která si zakládá na férovém a otevřeném přístupu v komunikaci a odměňování, na investicích do lidských zdrojů a jejich účasti na chodu firmy. Firma se chlubí rovným přístupem k ženám a mužům a nediskriminačním přístupem. Také patří dlouhodobě mezi organizace, které jsou v regionu velmi aktivní a podporují různorodé kulturní, sportovní a společenské iniciativy a neziskové projekty. První brněnská strojírna Velká Bíteš je zároveň příkladem v inovativním přístupu ke zlepšování dopadu na životní prostředí,“ zdůvodnila volbu Silvie Pánková z Vodafone Czech Republic.

***

Staráme se o krásu

Helena Pudilová, Česká spořitelna Živnostník roku 2017, Kraj Vysočina

Vítězná živnostnice Helena Pudilová měla do půl roku po vybudování prvního malého kadeřnictví plno. „Máme především stálou klientelu a výborné reference a to je odměna za mnoholetou práci,“ uvádí vítězná živnostnice. Sama je školitelkou kadeřnické chemie a dodržování technologických postupů. Velmi oblíbená je ze strany zákazníků kombinace všech služeb, které její salon nabízí v jeden den. „Patnáct let jsem stála u křesla, od rána do večera. Vždycky ‚vtipkuji‘, že jsem alespoň jednou každého v Jihlavě stříhala. Asi nemáme konkurenci ve velikosti, že by byl v Jihlavě takhle velký salon, ono to není tak běžné. Já jezdím školit kadeřníky po celé republice a salonů téhle velikosti moc není. Hlaviček na stříhání je v Jihlavě nicméně dost,“ popisuje Helena Pudilová. Živnostnice nabízí nejen kadeřnické služby, ale snaží se ve svém salonu nabídnout komplexní služby. „Mě z ajímá nejen to, aby lidé dobře vypadali, ale aby se i dobře cítili. Spolupracuji se stylistkami, které radí, jak má dáma vypadat, co si má vzít na sebe, když jde do práce. Celkově jde o povzbuzení, aby se ženy i muži cítili dobře. Máme za sebou už pár zajímavých proměn. Nejde ale o to proměnit jen v ten den, ale dát jim motivaci, aby se cítili dobře i jindy. Mám také fotografy, takže končíme závěrečnými fotkami. Radíme také s doplňky, jaké nosit šperky, ve spolupráci se dvěma butiky vybíráme oblečení. Snažíme se to brát komplexně,“ přibližuje usměvavá živnostnice. Právě se vrátila ze stáže o posledních trendech, která se konala v Londýně. „Je dobrá doba, je v tom taková svoboda. Každý má nosit to, v čem se cítí dobře a nemá to úplně hodnotit, jestli je to in nebo out. Dokonce je doba taková, že od kadeřníka by měl člověk odcházet tak, aby nevypadal, že jde od kadeřníka. Celkově ten styling by měl být udělaný hodně přirozeně. To je trend,“ radí na závěr.

Naší hlavní silou je kvalita oděvů

Jan Sokol, produktový manažer společnosti ALTREVA, Vodafone Firma roku 2017 Kraje Vysočina

Mezi firmami odbornou porotu zaujala společnost ALTREVA, která nabízí standardní pracovní oblečení, ale i ochranné certifikované oděvy, a to včetně návrhu, vývoje i případné certifikace kolekcí na míru pro zákazníky, kteří mají jasně danou korporátní identitu a chtějí se odlišit od konkurence. Důkazem může být třeba kolekce firemního oblečení pro lékárny řetězce Dr. Max, na nichž se podílela i přední česká návrhářka Beata Rajská. „Díky vlastnímu designovému a vývojovému oddělení nabízíme zákazníkovi unikátní řešení na míru. Samozřejmostí je vysoká kvalita,“ uvádí produktový manažer Jan Sokol. Firma je důležitým evropským hráčem na poli textilního průmyslu. Společnost vyrábí čtyři základní kategorie pracovních oděvů. „Jsou to oděvy pro zdravotnictví, oděvy pro horeca sektor, což jsou hotely, restaurace, catering. Další důležitou k ategorií jsou ochranné, certifikované oděvy, které svojí určitou vlastností chrání toho nositele. To mohou být nehořlavé, antistatické, kyselinovzdorné oděvy. Samozřejmě takový top je, když oděv splňuje více norem. To my nazýváme multinormní oděvy. Poslední kategorií jsou základní oděvy, montérky, k teré nemají žádné speciální vlastnosti. Dají se nosit například v průmyslové výrobě nebo jenom doma na zahradě,“ vypočítává Jan Sokol. ALTREVA dodává pracovní oděvy do šestnácti evropských zemí. „Tou naší hlavní silou je kvalita oděvů. Vybíráme materiály a látky, u kterých máme jistotu, že kvalita bude zachována. Totéž platí pro kvalitu šití a technologie. Zákazník má jistotu, že kvalitou dostane p ři objednání to samé, co dostal před pěti lety. Jsme také partnerem pro společnosti, které pracovní oděvy pronajímají,“ přibližuje produktový manažer společnosti. Firma také postavila v Jihlavě školu, která zařadila do své výuky obor švadlena.