Příběhy úspěšných > Kristina Tomandlová: Když přijdu do restaurace, chci mít zážitek i z oděvu servírky nebo číšníka, který mě obsluhuje

Kristina Tomandlová: Když přijdu do restaurace, chci mít zážitek i z oděvu servírky nebo číšníka, který mě obsluhuje

Vítězná živnostnice Karlovarského kraje se s péčí a láskou věnuje profesním oděvům pro hotely a wellness. Základem její práce je sladit image oděvů s celkovým stylem hotelu či reataurace.
17. 09. 2018 | Živnostník roku

Čemu se věnujete?
Věnujeme se výrobě profesních oděvů – gastro, hotely, restaurace, hotelové školy. Šijeme i pro německé hotely, italské hotely, textilní agentury.

Jsme v oblasti lázeňských měst plných hotelů, tak to zde máte zlatý důl. Je to tak?
Tak to se mýlíte. Lázeňská města nejsou zlatý důl., spíše se mi daří mimo Karlovy Vary. Tady mám svojí starou klientelu, kterou jsem si musela takzvaně vybojovat, vybudovat a ukázat jim, že jim mám se svým týmem co nabídnout.

Jak se takové vztahy budují?
Budují se těžko a musí se jim člověk věnovat, aby v něj měl zákazník důvěru a aby viděl, co umíme, aby si to mohl sám posoudit.

Jak se vám daří pronikat na zahraniční trhy?
Daří se nám to tím, že už patnáct dvacet let spolupracujeme s textilní agenturou z Německa a můžeme se s nimi domlouvat. Oni nám dodávají střihy a podklady a my vytvoříme výrobek. Bohužel je to práce ve mzdě, která není zase tak ceněná, ale pro nás je to přínos a můžeme se posunout zase dál a ukázat i v České republice, že se lze oblékat i jinak než do džínů nebo firemních zástěr.

Co můžete nabídnout za sortiment například pro hotel?
Pokud se domluvíme na schůzce, tak přinesu ukázat vzorky, materiály a naše hotové výrobky, aby si to například ředitel uměl představit. Když mě osloví, že potřebují obléci pokojské nebo wellness, číšníky, servírky, kuchaře, nachystám si vzorky a ukážu, jak jsou zpracované, jaké máme látky, které používáme, jaké jsou vlastnosti výrobků. Ten oděv pak musí především ladit s duchem hotelu. Nevydávám žádné katalogy, dělám věci individuálně, protože chci, aby každý hotel měl svoje logo, svůj styl.

Je to tedy i hodně o komunikaci, jak si zákazníci představují výsledek…
Je to hodně o komunikaci a je to o tom, že když přijdu do hotelu, tak si nesednu a nedám si kávu, ale chci se podívat do provozu, chci se podívat, jak to mají vybavené, v jakém stylu, jestli je to moderní styl nebo jestli je to retro, jaké mají doplňky, koberce a aby ten číšník, servírka nebo kuchař v tom hotelu byl součástí a aby reprezentovali.

Jaké jsou dnes trendy v hotelovém odívání?
Jde hodně o jednoduchost, protože když si číšník nebo servírka po náročné práci ještě musí udržovat svoji uniformu, tak jim tam nebudu dávat žádné volánky, všechno musí být příjemné, jednoduché. Musí to být praktické, tak aby se v tom těch osm deset hodin mohli pohybovat, pracovat v tom.

Jak se získávají materiály pro samotnou výrobu?
Materiály se získávají těžce, protože tady u nás, co jsme byli textilní velmoc, spoustu firem zaniklo. Ale vzhledem k tomu, že už podnikám 25 let, tak kontakty mám a mám vytipované dodavatele. Některá firma mi dováží z Holandska, některá odjinud a stačí, když už jen zavolám, že potřebuji to a to. Chci v první řadě vždy vědět kvalitu.

Kam se dá váš obor rozvíjet do budoucnosti?
Chtěla bych se posunout tak, aby když přijdu do restaurace, kde si zaplatím servis, kde si zaplatím drahé jídlo, jsem v pěkném prostředí, tak abych měla i kulturní zážitek z toho oděvu, z toho číšníka a z té servírky, z personálu, který mě obsluhuje.

Tak to jste si dala velký cíl a máte ještě hodně práce…
Hodně práce mám. Snažím se a je to moje velké hobby.