Čemu se věnujete?
Jádrem mojí živnosti a mého podnikání je služba, která ulehčuje maminkám starosti o každodenní dětské oblékání. Maminky nemusí stále řešit, do čeho je obléknout, nemusí běhat po obchodech, porovnávat oblečení, nakupovat ho, vybírat a když z toho dítě vyroste, tak nemusí řešit, co s tím oblečením udělají, jestli ho někde uskladní nebo ho někomu dají nebo někde prodají. To si bereme na bedra my. Je to o tom, že si maminka půjčí oblečení na dobu určitou a když z toho dítě vyroste, vrátí oblečení zpátky.
Inspirovala jste se třeba tím, jak takové věci fungují v zahraničí, nebo to byl na začátku takový váš „pokus“?
Pokus, to bych přeháněla, ale učím se stále. Jsem nováček na podnikatelském poli, ale když něco nejde, tak se vrátím a zkouším to znovu a hledám nové řešení. Mám dvě nové kolegyně a hledáme způsoby, jak službu „vytunit“ a vytáhnout z ní to podstatné, co pomůže maminkám na této planetě a bude mít co největší dopad. Nemůžu říci, že bych na začátku něco okopírovala, spíše to byl popud, když jsem viděla, že to funguje jinde, takže by to mohlo fungovat také tady. Ale není to úplně stejné.
Pro jak velké, respektive malé děti zboží půjčujete?
Od nula do dvanácti měsíců, respektive od velikosti 50 až 80, ale zvažujeme i další kategorie.
Kolik máte zákazníků a máte i zákazníky mimo Prahu?
Zákazníků není zatím moc, souvisí to i s nabídkou, kterou hodlám rozšiřovat. Působíme v celé České republice a zasíláme i na Slovensko. Protože fungujeme na bázi e-shopu, nejsme limitováni nějakou kamennou prodejnou.
Popišme proces půjčování z pohledu maminky. Vidí na e-shopu oblečení a co dále? Jak se k ní oblečení dostane…
Oblečení si můžou vybrat, jaké potřebují, opravdu na bázi jakéhokoli jiného e-shopu, s tím, že jsou tam někdy i sety pro celou velikost. Takže maminka má úplně ulehčenou práci, že nemusí nic vybírat. Uvádíme, jestli je to zboží první nebo druhé kategorie. První kategorie, to znamená, že je to zboží, které vypadá jako nové a ta druhá kategorie, kde už zboží nevypadá jako zánovní.
Přispíváte svou živností i k tomu, že se nemusí tolik oblečení vyrábět, což pro vás není nepodstatné…
Určitě. To oblečení může sdílet někdy až pět rodin, tak se dá ušetřit až osmdesát procent nákladů, které jsou potřeba na jeho výrobu.
Jaké jsou vaše plány?
V současnosti budu shánět partnery, kteří nám pomohou doplnit sortiment zboží, protože to souvisí s celkovou nabídkou pro zákazníky.
E-shop je možná trochu neosobní záležitost. Máte třeba i nějaký bližší kontakt se zákaznicemi?
Snažím se ho mít minimálně v Praze, protože po Praze mám osobní doručení zdarma, protože zákaznice chci poznat a chci vidět, které maminky to zajímá a ptát se jich i na zpětnou vazbu, co by jim pomohlo.
A jakou zpětnou vazbu od nich dostáváte?
Zákaznice, které službu využily, tak jsou většinou rády. Často ji využívají maminky, kterým se narodilo malinké miminko a nečekaly to, takže musejí koupit podstatně menší oblečení. To jsou pak zaprvé hezká doručení, do porodnic. A skutečně cítím úlevu v hlase těch maminek a to mi dává velkou sílu, protože vím, že jsem opravdu pomohla.
Využívají maminky služby v nějakém konkrétním období života dítěte?
Zatím je to spíše kolem narození, protože tu funguje stále síť kamarádek, které se vykrývají, ale já bych chtěla, abychom byli postupně chápáni jako on-line kamarádka, že když něco nemáte, tak neběžíte do obchodu si to koupit za zbytečné peníze, za zbytečný čas a prostě si to půjčíte.