Příběhy úspěšných > Libor Sedláček: Segmentaci máme rozpracovánu na asi 220 oborů

Libor Sedláček: Segmentaci máme rozpracovánu na asi 220 oborů

To, jak vznikal, kde stojí a kam směřuje strážnický Gumex, to nám přiblížil jeho marketingový ředitel Libor Sedláček.
06. 10. 2019 | Firma roku

I když z názvu vaší společnosti už je poměrně patrné, čemu se zhruba budete věnovat, pojďme to na úvod jasně říci…
Jsou to především průmyslové hadice s koncovkami, různé komplety, a potom je to ploché těsnění, metrážní výroba. To je zhruba devadesát procent produkce. K tomu děláme například dopravníkové pásy nebo zlepšování pracovního prostředí, což jsou například protihlukové desky a fólie.

Kam směřují vaše výrobky?
My jsme firma působící v České republice a na Slovenku.

Jste rodinná firma. Jak jste se k takovému oboru dostali?
Otec je bývalý pošťák, pak pracoval v bývalém Řempu, a pak mu mamka řekla, že by mohl zkusit něco sám, a tak si se společníkem založil firmu. Společníka v roce 2000 vyplatil, ale já sám jsem ve firmě už od toho prvního roku existence.

Kolik máte zaměstnanců?
V Česku je nás 115, na Slovensku asi 35, to jsou stabilní čísla. Obratově jsme někde kolem půl miliardy.

Kde konkrétně působíte?
My sídlíme ve Strážnici, kde máme logistický sklad. Průmyslové hadice, které jsou třeba v motorech nebo kompresorech, pro naše zákazníku různě krátíme, sekáme, osazujeme koncovkami, testujeme a kompletujeme. Pokud jde o těsnění, tak je na plotrech na vodním paprsku řežeme a podobně. Na každé naší pobočce máme strojní zařízení.

Kolik máte poboček?
Moravany u Brna, pak v Praze. Na Slovensku jsme v Bratislavě, Žilině, v Košicích a mikrokancelář máme ve Zvoleně.

Kdo jsou vaši zákazníci?
Tak především je to strojírenství. To je něco, na čem jsme životně závislí. Dále spousta výrobků končí ve stavebnictví, zemědělství, dřevozpracujícím průmyslu. Segmentaci máme rozpracovánu na asi 220 oborů.

Kolik máte klientů?
Letos je to 17 tisíc klientů. Ale snažíme se dodávat ne koncovému spotřebiteli, ale tomu, kdo z toho něco dál vyrábí, dál naše výrobky zhodnocuje.

Kam se chcete posunout v horizontu pěti let. Uvažujete o tom?
Uvažujeme, ale ještě to neříkáme. Je to něco, na čem interně pracujeme, takže to hlavní bych si nechal pro sebe, ale jinak je to pokračování v pořizování moderních technologií. Jde o automatizaci procesů, ať už se jedná o ty prodejní nebo výrobní. Tím, že děláme customizované výrobky, pro velké množství zákazníků něco speciálního, například nízké tisíce kusů, nelze úplně uvažovat o nasazení robotů a podobně. Zaměřujeme se ale na to, aby se našim zaměstnancům pracovalo dobře. Vloni jsme vymysleli stroje, které nám pomohou při manipulaci s rolemi nebo s odvíjením materiálu.

Kdo jsou vaši zaměstnanci?
Nejsou to lidé, kteří by montovali celý den něco malinkého. Je to vždy práce v souvislosti s nějakým strojem. Skoro na vše máme nějaké zařízení. Z hlediska kvalifikace, samozřejmě, když potřebujete řídit CNC, tak potřebujete, aby ten člověk něco uměl. A takoví lidé u nás pracují.