Příběhy úspěšných > Lucie Slauková: Nejvíce táhnou personifikované obaly

Lucie Slauková: Nejvíce táhnou personifikované obaly

Nejmodernější technologie jsou pro kolínskou tiskárnu samozřejmostí. Také díky nim, stejně jako díky svým skvělým zaměstnancům, se Colognia press dovede prosadit například i na německých trzích...

Představme vaši společnost…
Colognia press je tiskárna v Kolíně, která se specializuje na výrobu etiket, ale nejen etiket. Patří k tomu i různé flexibilní obaly, lamináty, tuby. To spektrum produktů je dost široké.

Jak se firma dostala k tak úzké profilaci?
U zrodu stáli tři kluci, kteří si prostě řekli, že budou tisknout etikety a zjistili, že je to uživí i za dvacet let.

Tak to se evidentně daří… Kde se i těmi etiketami můžeme setkat?
Úplně všude. Je to potravinářský průmysl, je to farmaceutický průmysl, chemie, čisticí prostředky, automotive, elektro.

Takže  to jsou například etikety na šamponech a podobně?
Ano. Plus tiskneme i celé tuby, například na krémy, to dokážeme také potisknout.

Jak je na tom společnost se zahraničními trhy? Dá se o tom uvažovat?
Určitě ano. My se hodně zaměřujeme na Německo. Tam jsou specifikem DPG etikety, což jsou bezpečnostní etikety. Jedná se o speciální uzávěr, podle kterého poznáte, že někdo do obalu vnikl, protože je tam protržená etiketa. Na to i získáváme certifikaci, kterou máme jako jedna z mála firem v České republice. Vedle Německa působíme i na Slovensku. Pokud jde o směřování oboru, tak teď asi nejvíce táhnou personifikované obaly, kdy například každá plechovka má své jméno nebo může vypadat jinak. I tímto směrem se posouváme. Udělali jsme na toto téma seminář pro zákazníky o tom, že každý obal může mít jinou tvář. Vývoj jde strašně rychle dopředu. Jsme závislí na tom, jaké stroje používáme a protože používáme nejmodernější technologie, tak věříme, že nebudeme zaostávat a že půjdeme stále dopředu.

Pojďme se podívat dovnitř firmy. Řekněte něco o zaměstnancích…
Je tam velmi přátelská atmosféra, to je poznat hned při první návštěvě. V současnosti máme kolem 130 zaměstnanců, Colognia press je obecně velmi férový zaměstnavatel, lidé jsou posuzováni podle toho, co umí. Můžou se posouvat nahoru, můžou se vzdělávat, mají spoustu benefitů, všichni berou lidi jako osobnosti. Když má nějaký zaměstnanec problém, tak ví, že může jít za vedením. Myslím, že všechno funguje tak, jak by mělo.

Z hlediska profesního zaměření, jedná se většinou o manuální profese, nebo je všechno už o IT specialistech?
Samozřejmě úplně nejdůležitější je výroba. To je to, co nás živí, takže lidé, kteří pracují s těmi stroji, jsou úplně nejdůležitější, alespoň já to tak vnímám. Považuji je za velké specialisty a mágy, protože ovládat tiskové stroje 21. století je docela těžké a je potřeba, aby lidé byli speciálně vyškoleni. Lidé, kteří jsou přijati jako přípraváři, můžou už třeba po roce dělat tiskaře. Vidím, že je strašně důležité, že lidé vědí, že jsou podporováni.

Jak firma působí směrem ke svému okolí?
Firma se hodně zaměřuje na společenskou odpovědnost. Myslím, že je to hodně důležitý aspekt. Tím, že je to firma, která se dovede dobře uživit, tak je potřeba, aby nějaké prostředky věnovala i na společenskou odpovědnost, to znamená, že podporujeme třeba cyklokros v Kolíně, vloni jsme podpořili výstavu na Pražském hradě Světlo v obrazech, což byla největší impresionistická výstava v České republice, podporujeme takové věci, jako je vánoční tombola, podporujeme nejrůznější sociální, kulturní a sportovní projekty.