Marcel Divín: Základem jsou naše unikátní technologie | Firmaroku.cz
Příběhy úspěšných > Marcel Divín: Základem jsou naše unikátní technologie

Marcel Divín: Základem jsou naše unikátní technologie

Branch Office Manager pro CZ a SK společnosti Epson Europe B.V. nám popsal nejen to, jak taková nadnárodní společnost funguje, ale především toho hodně prozradil o tom, jak může pomoci malým a středním podnikům.

Společnost Epson je globálním technologickým lídrem. Jak hodně podle vás dnes rozvoj podnikání jde ruku v ruce právě s rozvojem technologií?
Vše je zásadně propojeno. Podnikatelé hledají cesty, které jim pomohou mimo jiné zlepšit jejich klíčové procesy a tím dosáhnout vyšší efektivitu, kvalitu v kombinaci s optimalizací nákladů. A přesně zde vidíme prostor pro nové technologie, které cíleně dokáží pomoci naplnit očekávání. V našem případě jde primárně o technologie související se zpracováním dokumentů (digitalizace, efektivní zpracování dokumentů, snížení nákladů spojených s vlastnictvím tiskového zařízení, projekční a vizualizační technika). Nezapomínáme ovšem také na výrobní sektor, kde díky námi vyvinutým robotickým systémům nabídneme efektivní řešení výrobních procesů.

Jaké novinky z vaší dílny by soutěžící, tedy malé a střední podnikatele, mohly nejvíce zaujmout?
Nejzajímavějším segmentem jsou inkoustové tiskové systémy, které přesně sledují trend aktuální doby, a tím je snižování nákladů na celkové vlastnictví (TCO) v oblasti tisku a zpracování dokumentů. Pevně věřím, že se konečně dočkáme doby, kdy firmy začnou kalkulovat všechny náklady spojené s tiskem jako takovým. Tedy nejenom ceny tonerů nebo inkoustů, ale také servisní náklady, náklady spojené s provozem tiskárny, například elektrická energie. Důležitým aspektem bude také ekologická šetrnost jak jednotlivých produktů, tak i všech dalších součástí, které se při tisku spotřebovávají. Ekonomické a zároveň ekologické řešení tisku je a bude tím hlavním trendem v následujících letech. Nechci zapomenout na segment projekční techniky, kde se díky nasazení nové technologie laserových zdrojů světla, které výrazně posouvají životnost zařízení i na exponovaných místech. jako je výrobní hala nebo znečištěný prostor, rozšířila možnost nasazení. Kombinace kompaktního rozměru, mobility, konektivity, jednoduché instalace a skutečně velkého obrazu o uhlopříčce až 400“ je tím nejlepším řešením pro zobrazení informací. I zde jsme se zaměřili na snižování celkových nákladů na vlastnictví TCO, kde jsme jako jediný výrobce na světě splnili všechny požadovaná kritéria.

Čím se lišíte od konkurence?
Základem jsou naše unikátní technologie, které neustále posouváme dále v souladu s požadavky našich zákazníků. K tomu profesionální a zároveň lidský přístup našeho teamu, který je vždy připravený pomoci s přípravou správného řešení pro jakéhokoliv zákazníka. Zároveň jsme skutečným výrobcem, tedy vyrábíme v námi vlastněných továrnách, kterých provozujeme více než 140. Zde zachováváme nejvyšší standardy v rámci kvality, efektivity a ekologičnosti výroby. Zásadní je také Epson Corporate Social Responsibility (CSR), kde masivně investujeme do komplexního zajištění našich zaměstnanců, ať už jde o edukaci, zdravotní zajištění či dodržování adekvátních pracovních podmínek. Jsem moc rád, že jsme typickou japonskou korporací s lidskou tváří, která dlouhodobě pracuje na nových inovativních technologiích.

Epson při svém podnikání hodně myslí na udržitelný rozvoj. Řekněme jednoduše jak a v čem konkrétně?
Pro nás toto téma není ničím novým, protože se mu věnujeme už bezmála patnáct let. Dlouhodobě pracujeme na produktech, které budou mít co možná nejnižší dopad na životní prostřední ovšem bez dopadu na peněženku zákazníka. Všechny naše produkty jsou energeticky šetrné (u projekční techniky jsme jediný výrobce na světě s certifikaci TCO), v případě tiskáren je drtivá většina běžných zařízení plně recyklovatelná včetně spotřebního materiálu. Všechny naše produkty vyrábíme v továrnách, kde využíváme pouze energii z obnovitelných zdrojů, výrazně jsme o bezmála 90 % snížili produkci CO2. To je jen zlomek toho, co aktuálně jako společnost děláme. Máme jasný plán označený „Vize 2050“, kde kompletně popisujeme jednotlivé kroky, jak pomáháme našim uživatelům optimalizovat a naplňovat jejich plány týkající se udržitelnosti.

V loňském ročníku podnikatelských soutěží zvítězila společnost Lasvit, které se daří prosadit se celosvětově. Co je pro snahu prosadit se na celosvětovém trhu důležité podle vás?
Být stále inovativní, efektivní a nebát se jakýchkoliv výzev. Být připravený tvořit budoucí směry a nebát se investovat i do zdánlivě slepých větví. Tvořit produkty a služby s přidanou hodnotou, které uživatel potřebuje pro to, aby dosáhl svých cílů. Ovšem to nejdůležitější je profesionální tým lidí, kteří spolu s vámi vytvoří. Tyto směry aplikujeme v Epsonu již více než 45 let a stále se posouváme dále.

Jsou čeští podnikatelé nejnovějším technologiím spíše nakloněni nebo nikoli?
Naše zkušenosti spíše říkají, že jsou naši podnikatelé obecně konzervativnější a nové technologie přijímají spíše opatrně. Také se setkáváme se zažitými předsudky, které některé stále se vyvíjející technologie posuzují podle předchozí zkušenosti. Jako společnost se snažíme právě takové mýty v oblasti tisku a zpracování dokumentů bořit díky případovým studií a praktickým zkušenostem jednotlivých subjektů, které tyto naše nové technologie aktivně používají. Věříme, že naším konceptem ekonomicky výhodných řešení se silným ekologickým zaměřením, jsou produkty přesně do aktuální doby stále se zvyšujících nákladů.