Jak byste představila projekt FOREWEAR?
V projektu FOREWEAR využíváme staré oblečení, které již lidé nenosí a leží jim doma ve skříni. My lidi takovéhoto oblečení zbavujeme a to tak, že mají možnost oblečením přispět, většinou do firemní sbírky, nebo i na nějakou jinou akci, kde si lidé například oblečení vyměňují. Jde nám především o smysluplné zpracování toho, co nám zbyde. Zpracování má tři úrovně. První je prodej zboží v charitativním secondhandu, který spadá pod Borůvku Praha o.p.s., se kterou dlouhodobě spolupracujeme. To, co se nedá prodat a nemůžou se z toho financovat pracovní místa v obchůdku pro handicapované, je využito na charitu. Jezdí si pro to řidič od sester boromejek z jejich nadace Dobré dílo. A z té nejmenší části neupotřebitelného oblečení necháváme vyrobit recyklovanou textilii. Tu potiskneme a zde už vzniká hlavní podstata projektu: šití recyklovaných výrobků s personalizovaným potiskem pro firmy – to vše v chráněné dílně a dle našich designů.
Kde se vzal nápad na pomáhání byznysem?
Koncept sám o sobě není neznámý, ale je stále nový. Říká se tomu sociální podnikání. Okrajově jsem se tímto tématem zabývala, když jsem studovala doktorát se zaměřením na odpovědné vedení lidí. Ale úplně prvotní impuls bylo to, že jsme před dvěma lety vyhráli soutěž Social Impact Award, kterou pořádá Impact Hub Praha. Tehdy FOREWEAR ještě neexistoval, ale v Hubu ctí zásady sociálního podnikání a když nás ocenili, řekli jsme si, že musíme projekt vybudovat přesně na těchto základech a do spolupráce zahrnout chráněné dílny.
Co pro vás znamená ocenění Česká spořitelna Živnostník roku 2015 Hlavního města Prahy a jak vás může posunout dál?
Určitě je to radost z ocenění mojí dosavadní práce a práce všech, kteří byli nebo jsou do projektu zapojeni. Za poslední dva roky jsme měli kolem 15 firemních spoluprací a to znamená, že většinou proběhla sbírka oblečení a následovala zakázka pro chráněnou dílnu na ušití sady recyklovaných předmětů s potiskem pro danou firmu. Ocenění mne moc těší a do budoucnosti mi to může pomoci dostat náš projekt víc mezi lidi a větší firmy. Bude o nás víc slyšet a doufám, že se nám podaří získat další firemní zakázky. Také bych chtěla FOREWEAR rozvinout do dalších měst v rámci České republiky. Spolehlivě fungujeme zatím jen v Praze, protože mimo Prahu nemáme tak silnou síť spolupracujících organizací.