Martina Pipková Loudová: Navrhuji módu, která se líbí mým zákaznicím i mně | Firmaroku.cz
Příběhy úspěšných > Martina Pipková Loudová: Navrhuji módu, která se líbí mým zákaznicím i mně

Martina Pipková Loudová: Navrhuji módu, která se líbí mým zákaznicím i mně

Není jen dámskou módní návrhářkou. Látky i sama vyrábí, má specializované stroje a šikovné krejčové. A to není v dnešní době málo. Pojďme na rozhovor se středočeskou vítězkou kategorie MONETA Živnostník roku 2021.
03. 11. 2021 | Živnostník roku

Čemu se věnujete?
Jsme ryze čeští výrobci dámského oblečení. Módní tvorbou se zabýváme již od roku 2004. Naše modely navrhuji sama, ale zároveň si i sami tiskneme vlastní motivy na látky. Nejdříve si rozvrhnu, jak bude kolekce vypadat podle druhů materiálů a látek, a pak si natiskneme vlastní designy. Na látky přenášíme i umělecká díla českého abstraktního umělce Jakuba Ječmínka. Vše, co vyrábíme, tak oblékám já i mé kolegyně a zkoušíme, aby vše opravdu sedělo a odladil se každý detail. Navrhuji pohodlné a originální oblečení, které potom sama ráda nosím.

Proč dámská, a ne pánská móda?
Dámská móda, protože mě baví. Chci být jiná, nechci mít takové oblečení, co mají všichni. Já jdu vždycky proti proudu. Mám ráda dámskou módu a snažím se v ní být dobrá. Dětskou módu jsme kdysi zkoušeli, sama mám tři děti, ale nakonec jsem zůstala u dámské módy. Jeden čas jsme měli i pánskou módu, ale čeští muži jsou více konzervativní, nebo alespoň tehdy byli určitě, a mně navrhování klasické obyčejné konfekce nenaplňuje. Mám ráda originální vzory, materiály a střihy. Je pravdou, že dnes se už muži tolik nebojí nosit barevné a netradiční oblečení. Možná je na čase znovu zvážit možnost vytvoření kolekce i pro pány. Uvidíme.

Jaký je váš styl?
Můj styl je osobitý, mám ráda originální střihy a motivy. Nejraději navrhuji oblečení pro zralé ženy, ale v naší kolekci si vybere dvacetiletá i šedesátiletá žena. Stylem děláme úplně všechno, baví mě navrhovat kompletní oblečení. V létě se specializujeme na šaty, v zimě na kabáty, kalhoty, svetříky, různé tuniky. Není to tak, že bychom se zaměřili jen na společenské oděvy nebo jenom na sportovní, ale snažíme se mít v kolekcích podchycené různé druhy módy.

Jak je to s konkurencí?
Vše vyrábíme kompletně v naší dílně nedaleko Kutné Hory, mám své vlastní zaměstnance. Sami si tiskneme materiály díky plotru a kalandru, máme různé specializované technologie na střihy. Máme také neskutečně velkou škálu barev. Jen jednobarevných viskóz máme kolem padesáti barev a spoustu dalších barevných motivů. Zákaznice si tak může sama říci, kterou barvu by si přála a domluvíme se na určitém střihu, můžeme tak vytvořit na míru model každé ženě. Nabízíme i možnost, když vám model nesedí, ho upravit. Taková úprava je obvykle do týdne hotová. To je naše velká výhoda oproti naší konkurenci.

Jak těžké je získat švadleny?
To je dnes těžké. Jsme ryze česká firma s českými zaměstnanci. Ale mám pocit, že dámská krejčová momentálně vymřela, takže budeme muset zřejmě poptat i švadleny ze zahraničí. Ale zatím to zvládáme, mám své zaměstnance dlouho a jsem s nimi spokojená. Máme hodně dobrý kolektiv a navzájem se podporujeme a ono to je vidět i na výsledku práce. Prostě se snažíme, aby všechno bylo tak, jak má být. Ale dámské krejčové, to je trošičku problém, protože u nás v republice už učební obory nejsou, respektive je jeden v Jihlavě, ale jezdit z Jihlavy do Kutné Hory, už je prostě problém.

Co plánujete do budoucna?
Poslední půlrok jsme hodně změnili strategii, protože do té doby jsme měli po republice šedesát spolupracujících obchodů, kolegyně mě opravuje, že některé roky jsme jich měli i sto. Ale teď po covidu se lidé báli nakupovat věci, na zimu jim kompletně všechno zbylo z minulého roku. Takže jsme si otevřeli čtyři vlastní prodejny a teď budujeme náš brand. Už dva měsíce je otevřený náš obchod v Myslbeku. Takže pro mě momentálně je cíl rozvinout se tak, aby naše značka plně fungovala, aby o nás lidé věděli a měli z naší módy radost.