Příběhy úspěšných > Michaela Šimková: V jazykových agenturách konkurenci nevnímám

Michaela Šimková: V jazykových agenturách konkurenci nevnímám

Na začátku byla snaha přivydělat si při studiích angličtinou. Lidé chtěli ale také doučit matematiku, češtinu, připravit na zkoušky a do zaměstnání. Podnikatelský záměr byl na světě a daří se mu více než dobře.
24. 09. 2018 | Živnostník roku

Co je předmětem vaší úspěšné živnosti?
Doučování doma se zaměřuje na velice individuální výuku všech školních předmětů. Není to jenom o cizích jazycích, takže nevnímám úplně konkurenci v jazykových agenturách. My doučujeme matematiku, fyziku, chemii, češtinu. Připravujeme na maturitu, na Scio testy, Cermat testy, přijímačky na vysoké školy, střední školy. Je to různorodé, pro dospělé nabízíme individuální lekce cizích jazyků. Unikátní jsme asi v tom, že se naprosto přizpůsobujeme jak probíranou látkou, tak časem a místem výuky. Naprosto to napasujeme na toho klienta. Vždy je to individuální, tedy jeden lektor a jeden student.

Začínala jste jako angličtinářka, pak jste se posunula k organizování individuální výuky. To je docela velký rozdíl…
Původně bylo potřeba přivydělat si nějaké peníze, když jsem studovala na vysoké škole, protože moji rodiče se poměrně brzy rozvedli a, ačkoli nechci, aby to vyznělo nějak špatně, oba odešli za svým vlastním životem, a já jsem zůstala sama v osmnácti letech s bráchou, kterému bylo patnáct, a tak bylo potřeba si něco přivydělat. Zdálo se mi, že angličtině rozumím, takže jsem si našla přes inzerát první klienty. Klientela se stále rozrůstala a najednou se všichni začali ptát, jestli neznám ještě někoho na pomoc s matematikou a češtinou. Takže projekt Doučování doma není vlastně původně můj nápad, ale přivedli mě k tomu moji klienti, které jsem doučovala během studií na vysoké škole.

Narážela jste v počátcích na nějaké obtíže?
Těžké bylo vůbec vymyslet ten systém, kam mám poslat lektora, jak mám vybrat lektora, jak fakturovat, jak hlídat, aby lektor učil pro mě a ne za sebe - tak to vnímám jako těžký začátek. Bylo potřeba zařídit webové stránky, najít si účetní firmu a spoustu věcí, kterým jsem nerozuměla. Musím říci, že jsem se obklopila skvělými lidmi, s nimiž spolupracuji dodnes, a ti mě to všechno naučili.

Působíte v Královéhradeckém kraji, nebo se rozvíjíte i za hranice regionu?
To hlavní je samozřejmě Hradec Králové, ale vloni jsme otevřeli pobočku v Pardubicích. Ta se pomalu rozjíždí, chce to svůj čas a investice do propagace. Právě teď se učím něco více o propagaci, o tom, jak o sobě dát vědět lidem, kteří mě neznají. To, co mě potěšilo v poslední době úplně nejvíc, je to, že za mnou přišla jedna moje lektorka, že se stěhuje do České Lípy a že se jí projekt Doučování doma zdá tak silný, že by chtěla otevřít pobočku tam. Uvidíme.

Jaké jsou hlavní výhody doučování na principu jeden lektor jeden žák?
Naprostá výhoda je v tom, že se přizpůsobíme tomu, co žák potřebuje. Máme žáky, kteří nezvládají školní látku, a přesně jedeme podle učebnic to, co potřebují do školy. Pak máme žáky, kteří naopak zvládají školní látku a chtějí se naučit něco více. Oslovuje nás také spousta dospělých lidí, kteří mění práci, přijdou do jiného zaměstnání a zjistí, že je potřeba mluvit anglicky. Naprosto se přizpůsobíme potřebám, což skupinový kurz nenabídne. Když bude někdo slabší nebo silnější v kurzu, tak už se zase ztrácíte a už to neodpovídá tomu, co vy potřebujete, a to my neděláme.