Příběhy úspěšných > Miloslav Žemlička: Obrovský zájem je ve Skandinávii

Miloslav Žemlička: Obrovský zájem je ve Skandinávii

Firma z Jablonného nad Orlicí má široké spektrum podnikatelského zájmu, od elektrospotřebičů, přes automobilový průmysl až po Motúčko. Jednotícím prvkem společnosti je majitel Kvido Štěpánek - i o něm jsme si povídali s personalistou Miloslavem Žemličkou.
21. 09. 2018 | Firma roku

Podnikatelská činnost společnosti Isolit-Bravo je pestrá. Čemu všemu se věnuje?
Naše firma je výrobce plastikářských dílů do automobilů, znamená to, že máme nástrojárnu, která vyrábí formy. Formy se buď prodávají, nebo jdou dál do lisovny plastů. Lisovna se zabývá plastikařinou, vyrábíme pro automobilový průmysl různé dílce. Dále máme montážní linku, kde se vyrábějí elektrospotřebiče Bravo. Další součástí je výroba Motúčka, což je motorové kolečko, které vymyslel majitel naší firmy pan Kvido Štěpánek. Motúčko vyvinul a patentoval. Za devět let jsme prodali 25 tisíc kusů tohoto výrobku do celého světa.

Zastavme se krátce u pana majitele…
Pan Kvido Štěpánek je člověk, který podniká takovým způsobem, že umí hospodařit. Umí udržet obrat, umí mít nízké náklady na výrobu, dobře zaplatí lidem, investuje do firmy nemalé prostředky, aby byly nové technologie, a ještě zbývá na potřebné. To všechno se daří proto, že je neskutečně skromný a příkladný, a to se projevuje i v jeho soukromém životě, který promítá do vedení firmy.

Jak se navazují kontakty v oblasti automobilového průmyslu?
Jedním slovem řečeno těžko. Kdybych to měl rozvinout, tak je to o tom, že máme tým manažerů, který kontaktuje jednotlivé automobilky, v podstatě v rámci celého světa a dokladují automobilkám, že máme tým, který je schopný zakázky splnit. Probíhají audity, jezdí k nám a monitorují nastavené parametry a požadavky, aby byly splněny.

Jakou část byznysu tvoří automobilový průmysl, kolik Motúčko a další segmenty?
Automobilový průmysl tvoří okolo osmdesáti procent, deset procent tvoří Bravo elektrospotřebiče a deset procent Motúčko.

Přibližme čtenářům právě zmiňované Motúčko…
Motúčko je motorové kolečko, které vymyslel náš majitel a ten vtip je v tom, že spousta inženýrů se desítky let pokoušela motorizovat obyčejné kolečko nebo túčko, jak se říká v orlickoústeckém kraji. A on jediný přišel s tím, že motor uložil do osy kola. Všichni předchůdci udělali velký motor do korby a zjistili, že už nic nenaloží. Kvido Štěpánek vymyslel to, že dal motor do osy kola a pohání to akumulátorem. Je tam obrovský výkon, který je až půl koně, má akumulátor, který se umístí pod korbu a nijak nepřekáží. To celé je umístění k ose, takže to ani nezatěžuje člověka svou hmotností a naopak korbu navýšil takovým způsobem, že uveze až 250 kilogramů. To byl základní produkt. Vývojový tým za těch devět let připravil několik modifikací. Dnes máme řadu různých druhů, hodí se na farmy, na stavby, do lesa, na zahrady, vymysleli jsme pásák, který se hodí třeba na uhrabávání pláží. Motor můžeme umístit do čehokoli, máme vrták, který dělá díry pro kůly a tak dále.

Jak se Motúčko ovládá?
Jednoduše, máme do rukojeti vyvedený spínač, který je udělaný na palec nebo na dlaň a v podstatě jednoduchým pohybem ho dáváte do pohybu.

Kam se Motúčko distribuuje?
Začali jsme v České republice, pak jsme postupovali na Slovensko, pak jsme prolomili hranice do Německa, Holandska, Rakouska, Itálie. Obrovský zájem je ve Skandinávii, běžně vozíme do Švédska, Finska, dokonce jsme měli zakázku do Austrálie.