Můžeme doučit matematiku studenta třeba ve Spojených státech | Firmaroku.cz
Příběhy úspěšných > Můžeme doučit matematiku studenta třeba ve Spojených státech

Můžeme doučit matematiku studenta třeba ve Spojených státech

Doučování Doma. Název IBM Firmy roku 2022 Královéhradeckého kraje jasně napovídá, čemu se věnuje. Ale možná zdáni klame a je toho ještě více. Pojďme na rozhovor s majitelkou Michaelou Entrichovou.
20. 09. 2022 | Firma roku

Už název firmy napovídá, čemu se věnuje, ale pojďme ji představit…
Název napovídá, že je to doučování, ale pozor, není to jenom doučování cizích jazyků, ale jsou to všechny běžné školní předměty, takže matematika, čeština, fyzika, chemie, našim klientům pomáháme s výukou běžné látky, připravujeme je na přijímací zkoušky z 5., 7. a 9. tříd k maturitám, certifikátům, ale třeba dospělé učíme cizí jazyky, které potřebují pro cestování, na novou pracovní pozici, ta škála je velmi široká.

Vy sama jste prošla cestu od živnostníka k firmě…
Živnostník vlastně dělal to samé, co teď firma, akorát to vystupovalo pod jiným jménem. A tenkrát moje daňová poradkyně řekla, že už možná je na čase to trošku posunou do jiného úrovně a založit s.r.o. Byl to takový popud od mých daňařů a účtařů.

Jaký je rozdíl v tom být živnostníkem a firmou?
Je to pro mě jiný svět. Musela jsem se naučit základy, ale mám kolem sebe super lidi, kteří daním a účetnictví rozumějí, ale možná mně to otevírá větší cestu, i když pointa podnikání je pořád stejná. Naučila jsem se s tím žít a je to vlastně podobné až stejné.

Pojďme k obsahu podnikání. Jste v Hradci Králové, zaslechl jsem Pardubice, ještě někde?
V Hradci Králové se nám dařilo už tak dobře, že jsem si říkala, že je potřeba to někam posunout a rozhodla jsem se to posunout franšízovým systémem, který jsem budovala zhruba rok a půl. Dobudovala jsem ho zhruba v březnu 2020, což nám dost uzavřelo brány dalšího rozvoje a vývoje a k tomu jsem porodila svého úžasného malého syna. Takže se to tak dobře sešlo. A teď jsem se vrátila opět k té myšlence, tak jsem si říkala, Hradec funguje dobře, co budeme dělat dál. Budujeme franšízový systém, jednáme se zájemcem na Slovensku v Bánské Bystrici, v Ústí nad Labem. Ale Pardubice jsou tady hned vedle nás. Rozhodla jsem se, že nebudeme čekat, až si to někdo koupí, ale vybudujeme si to sami. Začali jsme v lednu letošního roku dělat analýzy, průzkumy, hledat prostory. A teď od září jsme otevřeli novou pobočku. Příští týden už v Pardubicích probíhají nové lekce, takže se těšíme.

V čem máte konkurenční výhodu. Jistě nejste jediná firma, která se tomuto oboru věnuje…
Kromě toho, že vše ušijeme klientovi na míru, zařídíme ten den a ten čas, který klient potřebuje, naučíme ho látku takových způsobem a intenzitou, jak potřebuje. Ale co vnímám jako velkou konkurenční výhodu, je super tým lektorů. Máme rodiče, kteří k nám pošlou jedno dítě na angličtinu a druhé dítě na matematiku a za půl roku potřebují češtinu a fyziku a to pořád děláme my. Nemusejí hledat jednotlivého lektora někde na různých místech, zase se obrátí na nás. Další výhodou je, že u nás se neplatí nic předem, klienti platí až za odučené lekce, žádné budgety, žádné ceny dopředu, které bychom pak vraceli. Pojďte k nám na doučování a to, co se skutečně odchodí, to my vám pak vyfakturujeme. Máme super on-line systém. Rodiče našich studentů mají perfektní přehled, kdy byly jejich děti na doučování, co se naučily, kdy budou mít další lekci a jsou neustále propojeni on-line systémem. Také každý lektor takto ví, kdy kde bude koho učit.

Jedna věc je učit děti a druhá být šéfem těch učitelů…
To je naprosto zásadní rozdíl. Já jsem původně učitelka angličtiny a tu práci miluji. Když jsem se vrátila do práce po mateřské, tak jsem si vzala část svých klientů zpátky. Ale musím s časem zacházet velmi opatrně, protože jsem také šéfová pětadvaceti lektorů. Obě části práce já velmi miluji, na každou potřebujete trochu něco jiného, jiné znalosti. Ale pořád je to kontakt s lidmi a komunikace s lidmi a to je to, co mě nabíjí, a proto to dělám.

Jak chcete podnikání rozvíjet dále?
Přemýšleli jsme, co dělat v létě, když kurzy skončí, a přišli jsme s příměstskými tábory. Dělali jsme je letos trošku jinak než předchozí roky. Zaměřujeme je na vzdělávací část ale formou hry. Nabízí se víkendové kurzy a pojďme si říci, že covid doba všechno hodně změnila. Původní myšlenka byla pojďme docházet s doučováním ke klientům domů, tak dnes už to tak bohužel není, lidé už nechtějí, abychom chodili k nim domů, děláme to z velké většiny u nás na učebnách nebo ve veřejných prostorách nebo na on-linu. On-line, který jsme se naučili využívat v covidu, mám pocit, že se můžeme rozvíjet úplně jinak než v hranicích regionu, protože díky on-linu se můžeme spojit s kýmkoli kdekoli po celém světě a doučit matematiku studenta třeba ve Spojených státech.