Příběhy úspěšných > Radim Hasalík: Dostalo se mi cti být pozván Facebookem na komunitní setkání správců skupin do Londýna

Radim Hasalík: Dostalo se mi cti být pozván Facebookem na komunitní setkání správců skupin do Londýna

Zakladatele komunitních facebookových skupin pro podnikatele Radima Hasalíka jsme se zeptali třeba na to, jak ho taková věc napadla a jaký má vůbec smysl.

Co je hlavním smyslem několika facebookových skupin, které jste založil?
Veškeré skupiny z naší rodiny slouží pro výměnu zkušeností. Fungují jako praktické poradny, kde se setkávají navzájem dodavatelé, odběratelé a odborníci.

Jak vás to napadlo? Máte sám nějakou živnost a potřeboval jste sdílet nejrůznější zkušenosti i s ostatními?
Chtěl jsem získávat zkušenosti pro své podnikání a sdílet s lidmi, co se osvědčilo nebo naopak, co nedoporučují. Začínali jsme na sto lidech. Později se ve skupině objevila další témata, která se z hlavní skupiny oddělila, například elektronická evidence tržeb ( https://www.facebook.com/groups/eetcz/), GDPR ( https://www.facebook.com/groups/gdprzkusenosti/), provozovatele e-shopů ( https://www.facebook.com/groups/eshopy/a mnohé dalšíDostalo se mi rovněž cti být pozván přímo Facebookem na komunitní setkání správců skupin do Londýna.

Jak se skupina /zivnostnici rozrůstá?
Počet členů roste každým dnem. Například od 14. května bylo ve skupině 23 026 členů a 29. května se skupina rozrostla o 187 nových. Skupiny by mohly mít mnohem větší počet lidí, ale povolujeme účast jen těm se skutečným jménem a příjmením. Také zakazujeme přítomnost facebookových stránek. Hrubý odhad je, že celkem je v našich skupinách přes 40 000 lidí.

 Jaká jsou pravidla pro publikování? Co se smí a co už ne…
Ve skupině nejsou povoleny nezaplacené reklamy. Velmi dbáme na to, aby tam panovala přátelská i bezpečná atmosféra. Nedovolujeme například osobní útoky nebo nerespektování druhých lidí. Pro komfort také členy nenutíme znát pravidla. To je úkolem správců z řad neplacených dobrovolníků, kterých je přibližně dvacet. Pokud tedy budete zachovávat základní pravidla slušného chování, jste v každé naší skupině vřele vítáni. 

Jaká jsou vaše nejdůležitější zjištění – co podnikatele a živnostníky trápí, co si potřebují sdělovat?
Často se řeší základy podnikání, fakturační systémy, výběr vhodného e-shopového řešení, jak najít zákazníky, pozdní splatnost faktur a bohužel také administrativa nebo povinnosti ze strany státu.

Jaké jsou vaše další plány?
Rád bych členům poskytoval informační servis a pomáhal při rozvoji jejich podnikání. Věřím totiž tomu, že když se budeme navzájem podporovat a spolupracovat, vydělají na tom nakonec všichni.