Příběhy úspěšných > Rehana Ježková: Mám úžasné a schopné spolupracovníky, kterým naplno důvěřuji

Rehana Ježková: Mám úžasné a schopné spolupracovníky, kterým naplno důvěřuji

Zajímavý nápad a přivýdělek na mateřské proměnila v dílnu, která je ikonou ve světě oblečení pro rodiče nosící své děti na těle. Jaká byla cesta na vrchol a který riskantní krok jí posunul tam kde teď je? Nejen o tom jsme si povídali s čerstvou držitelkou titulu Česká spořitelna Živnostník roku 2015 Jihočeského kraje, Rehanou Ježkovou.

Jak byste popsala začátky svého podnikání?
Vše to začalo u dětí. Ty jsou strůjcem všeho. Chtěla jsem je nosit u sebe, ale oblečení, které se zde prodávala, nebylo hezké, kvalitní a dovážené zboží bylo drahé a nevyhovující. Takže jsem si nejdříve začala upravovat vlastní věci, poté jsem se rozhodla své výrobky nabízet i dál. Zájem byl veliký i díky tomu, že „šátkářská“ komunita se sdružuje a navzájem o sobě víme. Nápady i výrobky byly, ale jelikož jsem byla na mateřské, jednalo se spíše o přivýdělek. S podnikáním jsem neměla žádné zkušenosti a vůbec jsem nevěděla, do čeho jdu. Samotné rozhodování zda do toho jít naplno přišlo ve chvíli, kdy šla dcera do školky. Měla jsem volné ruce a přemýšlela co dál. Jestli se vrátit k profesi učitelky nebo zda pokračovat.

Jak se to vyvíjelo dál?
Nastaly velké změny. Do té doby jsem si od externích firem kupovala hotové výrobky. Zadala jsem, co chci, oni to pro mě vyrobili a já to koupila a prodávala dál. Zkusila jsem tedy systém s prací ve mzdě, s tím, že všechen materiál šel ode mne. To se také neosvědčilo. Nakonec přišlo poslední rozhodnutí, které nastartovalo ten raketový vzestup ke hvězdám. Vzala jsem si vlastní lidi a založila šicí dílnu. Mám úžasné a schopné spolupracovníky, kterým naplno důvěřuji.

Učinila jste nějaký odvážný krok, který vás ještě více posunul?

Když jsem si za výrobky plně stála, zaslala jsem je na recenzi jedné velmi známé recenzentce a reakce byla úžasná. I přes to, že se setkává s věcmi z celého světa i od těch nejdražších značek, si naše oblečení zamilovala. Teď má na každé fotce náš produkt. Byl to risk, ale vyplatilo se. Dříve jsme prodali 500 bund za rok. Nyní jich díky tomu prodáme 500 za měsíc.