Napsali o nás > Řemeslník musí být poctivý, pilný a hlavně lidský

Řemeslník musí být poctivý, pilný a hlavně lidský

22.9.2016 Hospodářské noviny str. 02 Příloha - Firmy a živnostníci

Zednickým a obkladačským pracím se věnuje již osmnáct let a za svoji profesní kariéru byl několikrát na dně. Dokázal se však vždy odrazit a vše, co ho potkalo, bere jako zkušenost, se kterou se musí pracovat dál. Sám sebe charakterizuje s úsměvem jako zedníka s lidskou tváří. Zní to možná více než úsměvně, on však poctivosti a individuálnímu přístupu k zákazníkovi podřídil vše a vyplatilo se. „Úplný zlom nastal asi před deseti lety, když jsem se dostal do povědomí širšího okolí, a dokonce i lidé, kteří mi předtím nevěřili, se na mě začali obracet. Prostě protože viděli, že to dělám opravdu poctivě,“ říká Tomáš Kalný. Jako zásadní problém ve svém řemesle vidí tlak na menší živnostníky a snahu moderního světa vše udělat rychle. „Lidé si musí uvědomit, že řemeslo není manufaktura, a zedníci si musí uvědomit, že nám nejde o to, rychle zbohatnout a poskytovat kvantitu na úkor kvality. Řemeslník musí být poctivý, pilný a hlavně lidský. Jen pak mu začnou lidé věřit,“ dodává. Sám se setkal několikrát s tím, že není zedník jako zedník a že problém, který trápí všechny řemeslné obory, se týká i jeho podnikání. „Nedostatek kvalifikované pracovní síly je opravdu problém, ale zase to souvisí s tím vývojem, nikdo to nechce dělat od srdce.“ Zároveň však hůl neláme a chce svoji myšlenku předávat dál. „Mým snem je vytvořit tým lidí, kteří přijmou můj přístup k práci. Chci vybudovat školicí místnost a i díky programům od úřadu práce se možná brzy stanu mentorem pro mladé lidi bez praxe, kteří pak budou moci dělat čest našemu řemeslu,“ dodává vítězný živnostník.

Foto popis| Tomáš Kalný, Česká spořitelna Živnostník roku 2016 Ústeckého krajeFoto popis| Tomáš Kalný, Česká spořitelna Živnostník roku 2016 Ústeckého kraje