V době Vincenze Priessnitze igelit nebyl | Firmaroku.cz
Příběhy úspěšných > V době Vincenze Priessnitze igelit nebyl

V době Vincenze Priessnitze igelit nebyl

Zdravotní trable dcery, se kterými se setkává mnoho dalších rodičů, vedly Martinu Štefankovou k dnes už úspěšnému podnikání. Jak to celé bylo? O tom už jednatelka společnosti Mamavis healing care, která se může pyšnit titulem IBM Firma roku 2022 Ústeckého kraje, v našem rozhovoru.

Čemu se věnujete?
Zabývám se výrobou a prodejem Priessnitzových zábalů, kdy jsem sloučila tři vrstvy do jedné. Prodáváme zábaly pro děti i dospělé, a to v komfortním provedení pro různé části těla.

Jak jste se k tomuto podnikání dostala?
K podnikání mě dostala moje dcera Natálka. Byl jí asi rok a půl, byla nachlazená, měla náběh na zánět průdušek. Paní doktorka mi doporučila Priessnitzův zábal na hrudníček, doporučila mi známou metodu, která se skládá z mokré pleny, igelitu a ručníku. Jenže zábal klouzal a padal. Tak jsem se tím inspirovala, sloučila jsem tři vrstvy do jedné, zábal je na suchý zip nebo na ramínka. Ukázala jsem to paní doktorce a té se ten nápad líbil. Říkala, že by to mohlo pomoci ostatním maminkám, které řeší laryngitidu, angínu, bolesti v krku nebo záněty průdušek. Zjistila jsem, že na trhu nic takového není. Nechala jsem si proto zábal ochránit. Začala jsem hrudním a krčním zábalem jenom pro děti, pak jsem zjistila, že Priessnitzův zábal pomáhá nejenom na respirační, ale také na kloubní onemocnění, jako je revmatismus nebo dna.

Jak jste dnes velká firma?
Zatím patříme do kategorie malých firem. Sami máme zatím jen malou šicí dílnu. Zaměstnáváme i osoby se zdravotním hendikepem. Výrobní kapacitu můžeme podle potřeby zvýšit díky spolupráci s šicími dílnami v Ústeckém kraji. Provozujeme vlastní e-shop, jako distribuční kanál využíváme také velkoobchody. Navázali jsme rámcovou spolupráci s Priessnitzovými lázněmi v Jeseníku. Rádi bychom nabídli Priessnitzovy zábaly i zákazníkům v zahraničí. Nyní se nám otevírají dveře na německý trh.

Jakou formu spolupráce máte s Priessnitzovými lázněmi?
Poté, co jsem udělala Priessnitzův zábal mojí dceři, vedla moje cesta do Priessnitzových lázní, protože tam je to místo, kde to všechno vzniklo. Nastudovala jsem veškeré knihy, navázala jsem kontakt s hlavním lékařem Priessnitzových lázní. Pan doktor Novotný je dnes hlavním ambasadorem zábalů. Naše spolupráce s Priessnitzovými lázněmi v Jeseníku zahrnuje jak prodej našich zábalů klientům lázní, tak propagaci formou pravidelných edukačních přednášek pro klienty a veřejnost. Shodou okolností vstupují vlastníci Priessnitzových lázní i do lázní v Klášterci nad Ohří, kde naše firma sídlí. Je to podle mě zajímavá příležitost i pro naše Lázně Evženie. Umím si představit, že díky spolupráci získají podobný věhlas jako světoznámé vodoléčebné lázně v Jeseníku, což je samozřejmě také velkou příležitostí pro rozvoj naší firmy.

Rozdíl je v používání igelitu a ve voskování…
Určitě. Zjistila jsem, když jsem měla malou dceru, tak jsem ťukala na dveře lékařů, kde doporučovali mokrá plena, igelit a ručník. Jenže igelit je špatná forma zábalu, protože v době Vincenze Priessnitze igelit nebyl, látku voskoval. Pan doktor Novotný nám zdůrazňoval, že máme dávat lidem do povědomí, že igelit je špatná forma zábalu, že dochází k umělému zapaření, a tím nedochází k léčbě. My máme membránu udělanou tak, že je nepropustná vodě, ale je prodyšná. Tělo se zatepluje přirozeně.

Jakým způsobem chcete podnikání rozvinout směrem do Německa?
V rámci spolupráce s Priessnitzovými lázněmi jsme aktuálně v čilém pracovním a obchodním kontaktu s významnou společností specializovanou na přírodní léčbu a využívající metody Vincenze Priessnitze. Při dohodnutém jednání v říjnu v Jeseníku bychom měli dát spolupráci už smluvní základ. Bude se týkat jak recipročního prodeje v e-shopech na německé a české straně, tak bohaté osvětové činnosti. Ta může například zahrnovat zajištění překladu významné knihy o přírodní medíně do češtiny a její vydání.

Jaké jsou další plány?
S kolegy z týmu se shodujeme, že hlavním úkolem, který před námi stojí, je využít co nejlépe potenciál našeho produktu. Což znamená dokázat vykročit z takzvaného family byznysu a vybudovat z naší firmy globální firmu. Naším cílem je hlavně pomáhat, a to v tom smyslu, aby moderní komfortní uplatnění Priesstnizovy léčebné metody se dostalo k co nejvíce lidem po celém světě.