Tiskové zprávy > V Ústeckém kraji mezi podnikateli zazářila výroba cukrovinek, mezi živnostníky tvorba vitráží

V Ústeckém kraji mezi podnikateli zazářila výroba cukrovinek, mezi živnostníky tvorba vitráží

Soutěž Vodafone Firma roku 2019 Ústeckého kraje ovládla společnost Family Bakery, rodinná cukrářská výrobna. Mezi živnostníky odbornou porotu nejvíce zaujal a titulem MONETA Živnostník roku 2019 Ústeckého kraje se může pyšnit Richard Kanta, který navrhuje a tvoří vitráže pro předělové stěny i pro kostely.

Richard Kanta začínal v garáži u manželčiných rodičů. Už dvanáct let pomáhá zachraňovat kostel sv. Jiljí, významnou gotickou památku regionu a z kostela s demoličním výměrem s manželkou vytvořili unikátní vitrážové muzeum. Dělají vše od rekonstrukce starých vitráží, po vytváření návrhů a vitráží na zakázku od těch malých závěsných, až po celé předělové stěny a stropy. Vitráže vyváží do celé Evropy, zejména do Nizozemska, Ruska, Švýcarska a USA. „Vytvořili jsme opravdu unikátní vitráže pro světového výtvarníka Kehinda Waleyho do New Yorku a Paříže. Reprezentovali jsme Českou republiku na EXPO 2015 v Miláně,“ říká Richard Kanta. Zušlechťuje i foukané sklo, zabývá se rovněž pískováním a malbou na sklo. Klienty jsou lidé, kteří mají vztah ke krásnu a umění, jejichž představy a sny může realizovat.

„Je to živnostník s dlouhou tradicí, začínal v garáži, zažil krach, zaznamenává obrovský růst, s manželkou nezapomíná ani na charitativní činnost, pomáhají při záchraně kostela. Velmi oceňuji, že se dovede prosadit a vyvážet i do zahraničí,“ okomentoval porotce Marek Rosa z MONETA Money Bank.

Stříbro v Ústí nad Labem bere Miloslava Hrachovcová, která se věnuje výrobě bylinkového mýdla. Bronzovou příčku obsadila specialistka na floristiku Simona Görtlerová.

Mezi firmami zvítězila společnost Family Bakery. Specializuje se na výrobu dortů, cupcakes a cheesecakes zejména pro firemní klienty. Spolupracuje s cateringovými společnostmi, malými i velkými firmami, cukrárnami a kavárnami. Pravidelně se účastní farmářských trhů a dalších komunitních akcí v regionu jako například Zažít Roudnici Jinak, Gastro Food Fest v Litoměřicích či tradiční Roudnické vinobraní. „Společnost nakupuje u místních farmářů a spolupracuje s regionálními dodavateli,“ uvádí za společnost Jan Wedlich. Firma aktuálně spouští první cupcakový e-shop. Firemní klienti si obzvláště oblíbili cupcakes s logem a koncoví zákazníci rádi využívají tisku obrázků a fotografií na dorty. V nejbližší budoucnosti se chystají zvýšit počet kaváren v regionu, které budou pravidelně odebírat jejich zákusky a dorty.

„Zaujalo mě a velmi se mi líbí, že je to mladá firma, která se dokázala velmi dobře prosadit. Zaměřuje se na výrobu, dokáží i distribuovat, nepotřebují partnery a dělají to vše sami. Navíc majitelka působí v zahraničí,“ zhodnotil volbu poroty David Trčka z Vodafone Czech Republic.

Druhé místo obsadila společnost ADLER Czech věnující se výrobě a prodeji značkového reklamního textilu. Bronzovou příčku obsadila společnost HIT OFFICE, výrobce kancelářských potřeb a potravinářských obalů.

V každém kraji je také vyhlašován vítěz kategorie Vodafone Odpovědná firma roku 2019. Tuto cenu uděluje společnost Vodafone Czech Republic ve spolupráci s Nadací Vodafone. V Ústeckém kraji společně vyhlásily jako nejodpovědnější společnost ADLER Czech, a.s. „Nadace Vodafone ocenila zejména propracovaný plán vzdělávání zaměstnanců prostřednictvím programu „ADLER akademie“ a širokou škálu nefinančních benefitů. Společnost dlouhodobě a aktivně podporuje v regionech sociální projekty. Mimo jiné onkologické oddělení Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem a v rámci projektu "ADLERáci pomáhají" také děti se speciálními potřebami. Společnost ADLER Czech, a.s., využívá pro svůj provoz inovativních technologie pro významné snižování uhlíkové stopy a úspory energie,“ okomentovala volbu Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a společenské odpovědnosti, Vodafone Czech Republic.

 „Těší nás, že malé a střední podnikání v českých regionech se rozvíjí a rádi se podílíme na zviditelnění těch nejlepších podnikatelů i živnostníků. I my se snažíme podnikatelskému prostředí pomáhat, nejen svou činností, když realizujeme ročně stovky velkých i malých projektů na dálnicích, silnicích, železnicích, tramvajích, náměstích, mostech, které tak obchodní partnery spojují, ale také spoluprací s malými a středními podniky,“ říká Iveta Štočková, tisková mluvčí společnosti EUROVIA CS, hlavního partnera podnikatelských soutěží.

Vítězové krajského kola se stávají zároveň celorepublikovými finalisty. Slavnostní vyhlášení celostátních výsledků soutěží Vodafone Firma roku 2019, MONETA Živnostník roku 2019 i Vodafone Odpovědná firma roku 2019 se uskuteční 12. prosince na pražském Žofíně.

Vodafone Firma roku 2019 Ústeckého kraje:
1. Family Bakery s.r.o. – rodinná cukrářská výrobna (Polepy)
2. ADLER Czech, a.s. – výroba a prodej značkového reklamního textilu (Ústí nad Labem)
3. HIT OFFICE s.r.o. – výroba kancelářských potřeb a potravinových obalů (Teplice)

MONETA Živnostník roku 2019 Ústeckého kraje:
1. Richard Kanta – tvorba vitráží (Lubenec)
2. Miloslava Hrachovcová – výroba mýdla (Růžová)
3. Simona Görtlerová – specialistka na floristiku (Klapý)

Vodafone Odpovědná firma roku 2019 Ústeckého kraje:
ADLER Czech, a.s. – výroba a prodej značkového a reklamního textilu (Ústí nad Labem)