

VINCI Construction CS staví „lepší místa pro život“
„Všem projektům bez ohledu na jejich velikost se věnujeme s náležitou péčí,“ říká Iveta Štočková, vedoucí Útvaru komunikace a marketingu Skupiny VINCI Construction CS. Pro největší stavební skupinu v ČR a SR jsou důležité všechny projekty, od cyklostezky, opravy chodníků, po výstavbu dálnic, velkých mostů, či bytových komplexů a vodních děl.
V loňském roce jste dokončili sledovanou dostavbu dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Jaký projekt považujete za Vaši vlajkovou loď teď?
V první řadě bych chtěla zdůraznit, že důležité jsou pro nás všechny projekty a podle toho se jim také s náležitou péčí věnujeme. Pokud bychom se na to dívali optikou hodnoty, pak jsou to velká infrastrukturní díla, jako jsou dálnice, železnice i mosty.
Nejvíce našich kapacit aktuálně působí na D35 a D6, kde pracujeme na několika úsecích najednou. Letos dáme řidičům k dispozici například úsek D35 Hořice – Sadová, D6 Hořovičky i D6 Hořesedly a na Moravě pak úsek D55 mezi Olomoucí a Kokorami. Stavba je teď v plném proudu například i na nové části pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1, který z metropole odvede tranzitní nákladní dopravu.
Zároveň se naplno rozběhla vůbec největší železniční zakázka v historii Česka, totiž modernizace uzlu v České Třebové. Pro vaši představu, dotkne se 60 kilometrů kolejí, 400 výhybek a 30 mostů. Rekonstrukcí projde i celé osobní nádraží.
V oblasti mostního stavitelství bych ráda zmínila z poslední doby třeba most v Týně nad Vltavou nebo most v Žiželicích, který dokončíme letos. V červnu jsme také začali projekt na výstavbu nejvyššího obloukového silničního mostu v Čechách, konkrétně na obchvatu Plas u Plzně.
A jak je to s projekty mimo tyto velké infrastrukturní stavby?
Pracujeme i na dalších stavbách, jako jsou bytové domy i celé komplexy. V pražských Hlubočepech jsme začali budovat bytový komplexu Výhledy Barrandov II a v Hostivaři zase polyfunkční areál Ekocity. V Kladně se pracuje na Rezidenčním areálu PORTTI, novou školu stavíme ve středočeské Bašti a v Měšicích.
Na Praze 2 U Hradeb vytváříme novou podobu parku pro relaxaci místních. Jak jsem naznačila, stejnou pozornost věnujeme i pěším lávkám, jako například v Hradci Králové a v Turnově nebo na cyklostezce mezi Černotínem a Ústím v podhůří Beskyd.
Nemohu nezmínit ani vodní díla, která nabízejí možnosti ke sportu a relaxu a současně jsou funkční nejen jako ochrana proti velké vodě, jako například vodní dílo Hostivař v Praze, nebo u nich vznikají vodní elektrárny. Jednu takovou právě budujeme, respektive zvyšujeme její kapacitu na Vltavě v Klecanech. Letos dokončíme rekonstrukci jezu v Kadani i dolního jezu na řece Ohři.
Vaším mottem je „Lepší místo pro život“. Co si pod tím můžeme představit?
Naše projekty po svém dokončení přinášejí prospěch všem. Zlepšují cestování po silnicích i železnicích i po vodě, nabízejí moderní bydlení, vzdělávání, či možnosti pro relaxaci a sport a mnoho dalšího. Prostě mají vliv na to, že je Česká i Slovenská republika a všechny jejich regiony lepším místem pro život.
Jak je na tom podle Vás aktuálně obor stavebnictví v České republice?
V posledních letech zaznamenáváme v České republice velkou chuť stavět, především co se týká dopravní infrastruktury. Předpokládáme, že by ke zlepšení mělo dojít i v pozemním stavitelství, kde je znatelný nárůst bytové výstavby. Největší překážkou bohužel ale stále zůstává složitá legislativa.
Velkým tématem je udržitelnost. Jeho význam se přeci jen v měnícím se světě trochu posunul. Jak ho vnímáte v roce 2025?
Je a bude to pro nás nadále jedna z priorit. Považujeme za velice důležité, abychom našim potomkům předali přírodu a prostředí pro život minimálně ve stejně dobrém, ale ideálně i lepším stavu, než jsme je převzali my. Je to pro nás nedílná součást tvorby oněch „lepších míst pro život“, o kterých jsme mluvili na začátku. Přikláníme se k praktickým a komplexním řešením, jak na našich stavbách, tak i v kancelářích, volíme a hledáme taková, která dávají skutečně smysl. Hodně jich přinášejí naši zaměstnanci přímo z praxe, a toho si velmi vážíme.