

Jako titulární partner soutěže Firma roku máme možnost být blízko mimořádným příběhům českých firem
Mobilita, která podniká s vámi. Značka Volkswagen dlouhodobě podporuje české podnikatele nejen prostřednictvím svých vozidel, ale i jako oficiální partner prestižní soutěže Firma roku. Co podnikatele skutečně zajímá, proč je důležité oceňovat jejich práci a jaké konkrétní výhody jim může značka nabídnout? O tom jsme hovořili se zástupcem Volkswagenu, titulárního partnera soutěže, Dušanem Klimkem, který má k českému byznysu blízko. Pravidelně se totiž s podnikateli v regionech setkává také v roli porotce soutěže Firma roku.
Jaký byl pro vás loňský rok v pozici titulárního partnera soutěže Firma roku?
Loňský rok pro nás byl inspirativní. Jako titulární partner soutěže Firma roku jsme měli možnost být blízko mimořádným příběhům českých firem, které navzdory složitým podmínkám nacházejí cesty k růstu a nebojí se ani inovací. Tato role nám umožňuje ještě lépe pochopit potřeby a výzvy malých a středních podniků. Což je podstatné pro jejich i náš byznys.
Značka Volkswagen je schopna díky mnoha pobočkám po celé ČR nabídnout nejen široké portfolio vozů, včetně široké nabídky motorizací od spalovacích motorů přes druhou generaci plug-in hybridů, až právě po jedinečnou řadu elektrických vozů ID. Nabízí také kompletní servis, zázemí a poradenství etablované světové značky, což klienti rozhodně oceňují.
Proč a jakým způsobem se do soutěží aktivně zapojujete?
Věříme, že smysluplné partnerství přesahuje pouhé logo na pozvánce. Proto se aktivně účastníme nejen organizačně, ale i osobně – například formou zapojení do porot, diskusních setkání nebo mentoringu. Naším cílem je nabídnout podnikatelům nejen naši značku, ale i konkrétní podporu, zkušenosti a vhled do oblastí, kde se můžeme potkat – od mobility přes digitalizaci až po udržitelnost. Osobně, na míru konkrétní firmě a také ve spolupráci s jednotlivými regionálními dealerstvími značky Volkswagen. Těch máme ve všech regionech ČR celkem 45.
Zahajovací akce Firmy roku a Živnostníka roku se letos účastnili také velmi inspirativní lídři českého byznysu jako Simona Kijonková, Zbyněk Frolík nebo Zuzana Ceralová Petrofová. Někteří z nich v minulosti soutěží Firma roku prošli. V čem vidíte největší přínos takových akcí pro české podnikatelské prostředí?
Tyto akce dávají prostor k setkání zajímavých osobností s různými zkušenostmi. Jsou místem sdílení nápadů, ale i výzev, které spojují podnikatele napříč obory. Přítomnost lídrů, jako je paní Kijonková nebo pan Frolík, dodává celému konceptu na autentičnosti, a hlavně motivuje ostatní – zvláště začínající podnikatele – že úspěch je možný i v českých podmínkách. Propojení zkušeností, energie a podpory je podle nás tím nejcennějším. Vozy Volkswagen spolehlivě provází mnoho českých podnikatelů na jejich pracovních cestách a značka Volkswagen se tak logicky stala i hrdým partnerem Firmy roku.
Jaké kvality nebo služby dodavatelů vozidel jsou podle Vašich zkušeností pro malé a střední podniky aktuálně nejcennější?
Podnikatelé hledají spolehlivost, efektivitu a flexibilitu. U našich produktů se cení nízkých provozních nákladů, jednoduchého servisu a dostupnosti kvalitních vozů, které jim usnadní práci. Velmi důležitá je i možnost přizpůsobení – ať už jde o variabilitu nákladového prostoru, prvky moderní výbavy nebo výhodné balíčky poskytovaných servisních služeb. V posledních letech roste také zájem o ekologická řešení a alternativní pohony, což reflektujeme v naší nabídce. Jedinečná řada elektrických modelů ID. již dokonce prošla několika modernizacemi a jedná se tak o vrchol stávající podvozkové platformy MEB značky Volkswagen. ID. modely nabízí jak oblíbené vozy kategorie SUV (ID.4), tak manažerský vůz (ID.7), či hbitý hatchback (ID.3). V neposlední řadě je to také populární elektrické MPV ID.Buzz, nově až se sedmi místy a pohonem všech kol ve verzi GTX. Všechny osobní modely ID. jsou navíc stále dostupné v oblíbených verzích People, které obsahují výbavu až za stovky tisíc zdarma. Na pořízení čistě elektrického nebo plug-in hybridního vozu navíc zákazníci mohou uplatnit Volkswagen e-dotaci ve výši až 100 000 Kč.
Čím se značka Volkswagen rozhodla přispět k ocenění letošních úspěšných podnikatelů?
Letos jsme připravili pro vítěze nejen věcné ceny, ale i benefity, které jim usnadní podnikání. Konkrétně jde o možnost využití našeho vozidla na určitou dobu zdarma, doplněnou o podporu z naší dealerské sítě. To znamená, že vozidla lze v určitých intervalech měnit tak, aby jednotliví vítězové vyzkoušeli vozy, které jim opravdu vyhovují. Chceme tímto způsobem nejen ocenit jejich úspěch, ale i přispět k jejich dalším krokům na cestě k růstu. Rozhodně si to zaslouží.