Když výškově převyšuje své okolí, má žena ostych vzít si podpatky

18.9.2024

Anna Kastlová, MONETA Živnostník roku 2024 Karlovarského kraje, šije pro vysoké ženy a také jim pomáhá s jejich sebevědomím. O tom, jak to jde dohromady, u více v rozhovoru.

Pojďme představit Vaši živnost…
Jsem zakladatelkou značky ANNA KASTL, kterou jsem vytvořila v roce 2020 s tím, že se zaměřujeme na šití módy, oblečení pro vysoké ženy. A díky digitalizaci a díky sociálním sítím jsem k tomu připojila on-line koučink pro posílení sebevědomí vysokých žen.

Začněme u té módy. Jaká jsou specifika oblékání vysokých žen?
Vysoké ženy mají problém jak s délkou nohavic, tak rukávů, tak vlastně celého trupu. Takže to šití je specifické v tom, že celý střih musí být trochu jinak pojatý. 

Jak to funguje v praxi. Ženy se s Vámi domluví na konkrétním oblečení?
Jsou dvě varianty. Mám e-shop, kde máme konfekci, kde si žena vybere svoji velikost. Chápu problémy vysokých žen, takže nabízíme až tři délky nohavic. Vybrat si může žena, která měří 180 centimetrů, ale vybere si i žena, která měří třeba 205 centimetrů.

Jak jste se k oboru dostala?
Co mě k tomu vedlo, je moje výška, která je 185 centimetrů.

Šila jste si nejprve pro sebe, a pak jste to přetavila v nějaký podnikatelský záměr?
Skoro by se dalo říci, že takhle vůbec ne. Samozřejmě jsem neustále hledala módu, aby mi seděla. Sem tam jsem si nechala něco ušít, ale přišlo to až se sociálními sítěmi a možná trochu s dobou covidu, kdy jsem byla více doma s dětmi a říkala jsem si, proč tohle nezkusit. Bylo to jako blesk z čistého nebe. Říkal jsem si, proč vlastně nepomoci. Proč v tom být sama, když možnosti sociálních sítí se dají krásně využít a navzájem si pomáhat a sdružovat se.

Odkud jsou Vaše klientky?
V tuto chvíli jsou to převážně klientky z České republiky, ale navázala jsem spojení už od začátku a zasíláme oblečení i na Slovensko.

Pojďme na tu druhou složku Vaší práce, tedy osobní rozvoj ženy…
To na sebe plynule navázalo, protože s prodejem oblečení, s prezentací na sociálních sítích chodily neskutečné ohlasy od žen. Že jim to strašně pomáhá, že jsou šťastné, že takovýto profil někdo založil, že vůbec na vysoké ženy někdo myslí. Když si ode mě objednaly zboží, byly neskutečně šťastné, za což jsem samozřejmě vděčná. Šijeme kvalitně, ale i stylově. Jak kladných recenzí a komentářů přibývalo, tak se mě samy ženy ozývaly a říkaly, mně pomohlo, že jsem si po letech vzala podpatky. Já nevěděla, co to je a díky vám jsem se odvážila vzít podpatky. Já vím, že se nad tím může třeba někdo pozastavit, a co je na tom? Ale opravdu, když výškově převyšujete své okolí, a někdy jsou nejapné poznámky na vaši výšku, tak ta žena už pak má v sobě ostych si podpatky vzít. A co si budeme povídat, podpatky k ženě patří, dělají ji více ženskou. Takže to hodně ženám pomohlo a začala vznikat taková ta další vize, nejen pomáhat ženám krásně se oblékat a tak, aby jim to sedělo, ale pomáhat i se sebevědomím, protože to je velmi důležité.

A komunikace probíhá v on-linu nebo se i potkáváte?
Převážně je to opravdu v on-linu. Ale ke konci roku máme naplánovánu sešlost vysokých žen, takovou menší módní přehlídku. Takže se snažím, abychom se potkávaly i osobně.

Ještě nezaznělo, pro jakou věkovou kategorii jsou vaše služby určeny…
Nemá to žádné ohraničení, žádný limit. Jsou zákaznice maminky, které už nakupují pro své náctileté dcery, které už mají problém s výškou. A mám klientku, které pomáhám, a je jí 65 let. Takže nejmladší klientce je 16 a nejstarší 65 let. 

Kam se chcete dále posouvat?
Vizí je stále rozšiřovat on-line koučink, on-line pomoci se sebevědomím. A samozřejmě rozšiřovat kategorie šití. A za to i děkuji Živnostníku roku, dává nám to možnost být vidět a slyšet.