
Logo vítěze krajského titulu Firma roku Ústecka je vidět v každé české kanceláři
15.9.2025
Titul Volkswagen Firma roku 2025 Ústeckého kraje získala společnost HIT OFFICE, výrobce papírových obalů na potraviny a archivních a kancelářských potřeb. Díky kvalitní produkci, spolehlivosti a dobrým vztahům s obchodními partnery se firma v oblasti archivace a kancelářských potřeb stala lídrem v České republice a na Slovensku a v evropském srovnání se řadí na přední příčky trhu. Vsadili na ekologické a plně recyklovatelné výrobky a udržitelnost. Většina jejich výrobků je plně recyklovatelná, kompostovatelná a neobsahuje žádné plasty. Zákazníky jsou výhradně velkoobchody, v ČR a na Slovensku jich zásobují více než 400. Jako první na trh společnost uvedla papírový kelímek bez plastů, který představila na veletrhu v Norimberku a měl velký ohlas. Dále mezi prvními výrobci v Evropě uvedla na trh obaly bez plastů s tukovou bariérou, které jsou certifikované a vhodné pro mastné a vlhké potraviny. Jako hlavní cíl si společnost stanovila obrat 400 milionů korun. Několik otázek jsme položili během vyhlášení jednateli společnosti Martinu Šťastnému.
Čemu se firma věnuje?
Jsme rodinná výrobní firma. Máme dva výrobní segmenty. Jedním je výroba kancelářských potřeb z papíru, jako jsou rychlovazače, šanony, různé desky. Druhým segmentem jsou potravinářské obaly, tácky, misky, talíře, papírové kelímky, krabice na odnos potravin.
Jak firma vznikla?
Naše úplné začátky s rodiči byly, že jsme v roce 1991 privatizovali samoobsluhu a z té jsme postupně různými podnikatelskými krůčky šli až k tomu, že jsme vytvořili firmu o třech malých divizích. Jedna divize se přesunula do Teplic, kde jsme koupili už před 25 lety tenkrát našeho největšího konkurenta a naši firmičku jsme transformovali do větší firmy a dál ji rozvíjeli. Takže podnikání začalo v roce 1991, ale start HIT OFFICE je v roce 1999.
Jste společnost, která dnes dodává do Evropy. Jak se tam dá prosadit?
My jsme vsadili na kvalitu a na to, že se snažíme dělat všechno tak, jak se má. Naše výrobky jsou i potravinářské, splňujeme všechny atesty a normy, které jsou potřeba. Naši konkurenti byli buď renomované německé firmy, kterým jsme se museli dorovnat. Druhou konkurencí jsou firmy z východu, které jsou v uvozovkách schopny všechno ošidit tak, aby byly levné.
Kde vidíte svou budoucnost?
Kancelářské produkty jsou naše historie, kde máme obrovský podíl na českém trhu. Každá kancelář dneska používá naše výrobky. Naše logo je skoro v každé české kanceláři. Naši budoucnost vidíme v potravinářských obalech, kde bychom byli rádi, aby každý stánek používal naše výrobky.
Používáte i speciální materiály…
My jsme se ve spolupráci s výrobci papíru podíleli na vývoji materiálu, který je recyklovatelný a má bariéru proti mastnotě a vlhkosti, což je taková unikátní věc. Na tom jsme se podíleli, ne že jsme to vymysleli, a pomáhali jsme to uvést na trh.
Jak jste velká firma?
Jsme střední firma, máme něco přes sto zaměstnanců. Dva výrobní závody. Jeden na kancelářské potřeby, druhý na potravinářské obaly. Naší vizí do budoucna je dále rozšiřovat sortiment. Chceme vymýšlet další výrobky, o které by spotřebitelé měli zájem.
Jaké profese u vás najdou uplatnění?
Tím, že jsme výrobní firma, tak u nás máme de facto všechny profese, od účetní, prodejců, výrobních mistrů, kalkulantů po výrobní dělníky. Je to takový náš orchestr, který se snažíme držet pohromadě a ladit tak, aby nám to hrálo.