V horizontu pěti let vidím zastoupení a využívání elektrických vozů ve firmách jako standardní a plnohodnotnou variantu mobility
21.5.2024
Jakub Šebesta, Brand Manager, Porsche Česká republika s.r.o. si s námi povídal nejen o tom, co společnost Volkswagen vedlo k tomu se v letošním roce stát se titulárním partnerem soutěže Firma roku, ale také o tom, jaké výhody malým a středním podnikatelům VW nabízí.
U podnikatelských soutěží jste už několikátým rokem. Co vás osobně na nich nejvíce baví?
Každé kolo soutěže Volkswagen Firma roku je pro mě velkou dávkou motivace a pozitivní energie. Je skvělé vidět na jednom místě tolik úspěšných podnikatelů, kteří se nebojí, mají odhodlání dělat svoji práci poctivě a dobře. Setkání s nimi je pokaždé velmi inspirativní a jsem rád, že jejich úspěchu můžeme alespoň trochu napomoci.
Volkswagen se letos nově představí v pozici titulárního partnera soutěže Firma roku. Jaké důvody ho k tomu vedly?
Volkswagen je značka, která se zaměřuje na malé a střední podnikatele. Tam vidíme své místo a svoji sílu. Máme pro ně celou řadu služeb a výhod. Proto jsme se rozhodli po dvou letech, kdy jsme se soutěže účastnili coby oficiální partner, povýšit naše partnerství na vyšší úroveň a udělat z něj dlouhodobý strategický projekt. Dáváme do něj mnoho energie a aktivně se jej účastní řada kolegů, kteří jsou v čilém kontaktu se soutěžícími. Jsou pro ně pomocnou rukou a rádcem například při přechodu k elektromobilitě. Zejména v prostředí malých a středních podnikatelů vidíme v posledních měsících o elektromobilitu velký zájem. S řadou soutěžících firem jsme již navázali cenné obchodní partnerství.
Jaké konkurenční výhody můžete nabídnout svým zákazníkům z řad malých a středních podnikatelů?
Jak jsem uvedl výše, podnikatelé jsou pro nás důležití, a proto jim nabízíme celou paletu nabídek a výhod. Například již při nákupu jednoho vozu mohou firmy získat zvýhodněné nákupní podmínky. Nabízíme extrémně výhodné možnosti financování s nulovým úrokem na všechny naše modely. Rovněž klademe důraz na kvalitu a dostupnost prodejní a servisní sítě. Uvědomujeme si totiž, že prodejem vozu náš vztah a závazek k zákazníkovi teprve začíná. Víme, že právě kvalita a dostupnost našich služeb je pro firmy životně důležitá.
V kontextu často zmiňované elektromobility bych určitě zmínil náš program „Volkswagen ID. for all“, ve kterém si mohou firmy ale i jednotlivci za velmi výhodných podmínek zapůjčit některý z našich elektrických vozů Volkswagen ID. až na 30 dní a vyzkoušet si jej v reálném provozu jejich společnosti.
V neposlední řadě musím zmínit, že všichni účastníci soutěží Volkswagen Firma roku u nás mají nárok na extra zvýhodnění při nákupu nového osobního ale i užitkového vozu Volkswagen.
Elektromobilita je v dnešní době skloňovaným pojmem. Kam se podle vás posune řekněme v horizontu pěti let?
V horizontu pěti let vidím zastoupení a využívání elektrických vozů ve firmách jako standardní a plnohodnotnou variantu mobility, jejíž podíl se bude lišit v závislosti na oboru podnikání. Jsem v tom velkým optimistou a věřím, že nové cenově dostupné modely (nyní například edice Volkswagen Limited), které přivážíme na trh a rozrůstající se nabíjecí infrastruktura tuto změnu umožní.
Stále probíhají registrace do aktuálního ročníku soutěží. Proč by se podle vás zájemci, kteří tuto možnost zvažují, měli přihlásit?
Pro každou firmu, ale i živnostníka, je zdravé a prospěšné, mít srovnání s konkurencí a zároveň mít možnost nahlédnout pod pokličku ostatním oborům a třeba se z nich inspirovat. To nám umožní se dále zlepšovat a přicházet s novými nápady a řešeními. V tom vidím velký přínos pro každého účastníka. Prostředí soutěže Volkswagen Firma roku je velmi inspirativní a umožňuje navazovat cenné kontakty. V neposlední řadě se samozřejmě jedná o dobrou platformu pro zviditelnění firem, živnostníků a jejich práce.