Zlepšujeme život s chytrými zařízeními

1.10.2025

Volkswagen Firmou roku 2025 Jihočeského kraje se stala společnost FIXED.zone. V rozhovoru nám odpovídal Daniel Havner, spoluzakladatel společnosti, který má v současnosti na starosti front office, to konkrétně znamená obchod, marketing a směřování produktů.

Čemu se firma věnuje?
Tvoříme od návrhu, designu až po výrobu příslušenství pro chytrá zařízení. Tím myslím mobilní telefony, tablety nebo nositelnou techniku. Nedávno jsme dovezli i první příslušenství na herní konzole nebo na VR brýle. A proč to děláme? My to pojmenováváme, že zlepšujeme život s chytrými zařízeními. Snažíme se zákazníkovi zlepšit uživatelský zážitek s elektronickými zařízeními.

Máte tedy vlastní výrobu i dovážíte?
Je to vlastní vývoj, dovoz, kooperace na vývoji a tak dále.

Jak jste velká firma?
Máme zhruba sto zaměstnanců a loňský obrat byl necelých 450 milionů korun.

Kde všude distribuujete?
Nejsilnější jsme v České republice, druhý trh je Slovensko. Po kovidové době jsme začali s expanzí do okolních zemí. Nejsilnější jsme v současné době v Polsku, ve Skandinávii a v Rumunsku. Postupně se snažíme expandovat. Tradičně se účastníme evropského veletrhu IFA v Berlíně.

Jaká je ve vašem oboru konkurence?
Je to hodně těžké. I když dá se to vůbec nazvat konkurencí, když Temu, které se hodně rozšiřuje, nemá žádné certifikace, nemusí dodržovat žádné evropské zákony, které my dodržovat musíme? Tohle je věc, kterou v současné době kritizujeme a vytváříme koalici firem, my tomu říkáme za férové podnikání, která by měla vytvářet tlak. Chtěli bychom se dostat k tomu, aby i tyto čínské marketplasy dodržovaly pravidla a zákony, jako musíme my. My máme poměrně širokou a věrnou klientelu. Máme zákazníky, kteří vyžadují kvalitu a produkty, které se jednoduše a dobře používají. A to je naše hlavní doména. Většina naší konkurence má produkty hodně o ceně a my jdeme úplně jiným směrem.

O co je největší zájem?
My máme velmi široké portfolio, od ochrany mobilních telefonů, to znamená skla, pouzdra přes nabíjení, děláme veškeré držáky, selfie tyče, stojánky, v poslední době se zaměřujeme hodně na vyhledávací trackery, které využívají sítě Find My. Chystáme i Google Find. To je nová síť, která se tomuto věnuje a děláme široké portfolio, které chrání klíče, peněženky, kola, motorky i auta.

Kam chcete směřovat do budoucna?
Tím, čím se zabýváme, tak je recyklace tady přímo v Čechách. Snažíme se u produktů, které se z velké většiny dovážejí z Číny, zase převést výrobu do České republiky, to je jeden směr. A ten další směr je přitlačit v designování svých výrobků, protože ne celé své portfolio designujeme od A až do Z. A jak už jsem říkal, my teď řídíme expanzi do zahraničí, zejména v rámci Evropy. Tam se nám potvrzuje, že to DNA značky má své příznivce.